حج و اوقاف هرات تابلوهای مولوی انصاری را از جاده ها برداشت

© AP Photo / Massoud Hossainiحج و اوقات هرات تابلوهای مولوی انصاری از جاده ها را برداشت
حج و اوقات هرات تابلوهای مولوی انصاری از جاده ها را برداشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از شکل گیری اعتراض ها نسبت به تابلوها در باره حجاب زنان در شماری از جاده های ولایت هرات، ریاست حج اوقاف این ولایت، تابلوها را برداشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، این تابلو در جاده های ولایت هرات از سوی اداره امر به معروف و نهی از منکر که از سوی مولوی مجیب الرحمان انصاری، خطیب مسجد جامع گازرگاه هرات ایجاد شده بود، دو هفته پیش نصب شده بود.

مجلس نمایندگان به ایجاد ادارۀ امر به معروف در هرات واکنش نشان داد  - اسپوتنیک افغانستان
مجلس نمایندگان به ایجاد ادارۀ امر به معروف در هرات واکنش نشان داد

ریاست حج  و اوقاف هرات با نصب نوشته های مختلفی با محتوای دخالت نکردن در زندگی خصوصی دیگران و همدیگر پذیری از دیدگاه دین اسلام، در بخش های مختلف شهر هرات نصب کرده است و تابلوهای حساسیت برانگیز مولوی مجیب الرحمان انصاری را برداشته است.

سید محمد شیرزادی؛ رییس حج و اوقاف هرات گفته‌است: "بنرهای ما در تمام نقاط شهر به صورت مختلف نشر شده و با مشوره علمای بزرگوار در جاهایی که پیش از این تابلوهای انصاری نصب شده بودند، نیز بنرهای ما نصب شده‌اند".

از سوی دیگر برداشته شدن این تابلوها با استقبال شهروندان هرات به ویژه زنان روبرو شده است.

مولوی مجیب الرحمان انصاری نه تنها با نصب تابلوهای درباره پوشیدن حجاب از سوی زنان در جاده نصب کرده بود، بلکه گفته بود که در تلاش اصلاح جامعه با جاری کردن حکم شریعت است.

مقام های محلی هرات نیز می گویند که جلو افراط گرایی را در این ولایت می گیرند و حدود اسلامی را تنها از سوی حکومت بربنیاد قانون کشور اجرایی خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала