غنی: رابطه عالی با ترامپ دارم

© Photo / ارگغنی: رابطه عالی با ترامپ دارم
غنی: رابطه عالی با ترامپ دارم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان از روابط خوب خود با ترامپ سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، اشرف غنی احمدزی، در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس در گفتگو با شبکه سی ان بی سی، اعلام کرده است که روابط وی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا عالی است.
غنی خاطرنشان كرد: "من یكی از معدود رهبرانی هستم كه رابطه بسیار خوبی با ترامپ دارم." مشكلی برای كار با ترامپ ندارم. ما می توانیم زمینه مشترک را پیدا کنیم تا بتوانیم به پیش حرکت کنیم.
رئیس جمهور افغانستان، همچنین ابراز امیدواری کرد که ارتش آمریكا سرانجام طی ده سال آینده افغانستان را ترك كنند، وی گفت: در مقایسه با اوضاع پنج سال گذشته، تعداد سربازان خارجی در این كشور در حال حاضر به حداقل رسیده است.
از سویی هم اشرف غنی، افزوده است که اگر نمایندگان طالبان جلو خشونت ها را بگیرند، جامعه افغانستان آماده مذاکره با آنها است. نیز افزود که ایالات متحده مسئول امنیت افغانستان را به عهده دارد.
تاکنون سه نشست بین‌الافغانی در مورد صلح که حکومت آن را «دیالوگ» صلح تعبیر می‌کند، در کشورهای قطر و روسیه برگزار شده است. نخستین نشست بین‌الافغانی که در آن نماینده‌گان گروه طالبان، احزاب و چهره‌های سیاسی حضور داشتند، در ماه دلو سال گذشته (1397) در مسکو، پایتخت روسیه، برگزار شد. پس از‌ آن دومین نشست بین‌الافغانی در ماه جوزای امسال نیز به میزبانی روسیه در مسکو برگزار شد. در این دو نشست اما هیچ نماینده‌ای از حکومت افغانستان حضور نداشت.
ترامپ درحالی بر کاهش خشونت‌ها تأکید ورزیده‌است که در حدود یک ماه پیش در دیدارش از پایگاه نظامی بگرام، از طالبان خواسته بود تا آتش‌بس کنند.
آتش‌بس و کاهش خشونت‌ها، دو موضوع بحث برانگیز چند هفتۀ اخیر بوده‌اند؛ حکومت افغانستان می‌گوید که برای آغاز گفت‌‎وگوها، باید طالبان آتش‌بس کنند اما منابع می‌گویند که طالبان طرح کاهش خشونت را با امریکایی‌ها شریک کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала