پشتیبانی آلمان از موضعگیری حکومت افغانستان در قبال صلح

© ارگ ریاست جمهوری پشتیبانی آلمان از موضعگیری حکومت افغانستان در قبال صلح
پشتیبانی آلمان از موضعگیری حکومت افغانستان در قبال صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان دیروز با وزیر دفاع آلمان درحاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد دیدار کرد.
رئیس‌جمهور غنی با انگلا مرکل دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس‌جمهور غنی با انگلا مرکل دیدار کرد

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان روز گذشته در حاشیۀ نشست مجمع جهانی اقتصاد با خانم انه گریت کرامپ کارنباور وزیر دفاع آلمان دیدار کرد. در این دیدار هر دو جانب راجع به وضعیت امنیتی افغانستان، پروسه صلح و اوضاع منطقه، بحث و تبادل نظر نمودند. وزیر دفاع آلمان از ادامۀ پشتیبانی کشورش از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اطمینان داد و گفت، که میان نیروهای امنیتی آلمان و افغانستان پیوند نزدیک و دوستانه ایجاد گردیده است.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که وزیر دفاع آلمان ضمن تاکید بر ادامۀ مبارزه مشترک در برابر تروریزم، گفت: آلمان از پروسه صلح و موضعگیری حکومت افغانستان در قبال صلح، پشتیبانی می کند و باید دست‌آوردهای دو دهه گذشته افغانستان حفظ گردد.

ارگ ریاست جمهوری افزوده است، که سپس رئیس جمهور غنی از پشتیبانی های آلمان از افغانستان ابراز امتنان کرد و ضمن خرسندی از اینکه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با نیروهای آلمان روابط خوب را ایجاد کرده اند، روی اصلاحات در نیروهای امنیتی و دفاعی صحبت کرد و افزود که ما به پشتیبانی های بیشتر آلمان برای تقویت نیروهای خاص و نیروی هوایی، نیاز داریم.

وی با بیان اینکه پولیس ملی افغانستان مورد پشتیبانی بیشتر قرار گیرد، در خصوص صلح گفت، که صلح یک موضوع اساسی برای همه ما می باشد و در امر مبارزه با تروریزم در چارچوب یک پلان میان مدت و درازمدت با جامعۀ بین المللی، اجماع داریم.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که رئیس جمهور غنی، آتش بس را برای آوردن صلح پایدار منحیث یک موضوع مهم مطرح کرد و گفت، که باید خواست مردم افغانستان برای آتش بس پذیرفته شود.
در اخیر این دیدار رئیس جمهور از نقش آلمان در پشتیبانی از صلح و گفت و گوهای بین افغانستانی ها قدرانی کرد.

یادآوری می کنیم، که پیش از این رئیس جمهور افغانستان با نخست وزیر آلمان هم دیدار کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала