افغانستان به ائتلاف جهانی حمایت از آزادی رسانه‌ها پیوست

© Photo / 2vpo / 2vpo افغانستان به ائتلاف جهانی حمایت از آزادی رسانه‌ها پیوست
 افغانستان به ائتلاف جهانی حمایت از آزادی رسانه‌ها پیوست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ائتلاف جهانی حمایت از آزادی رسانه‌ها به ابتکار دولت‌های بریتانیا و کانادا روی دست گرفته شده و تا کنون ۳۴ کشور عضویت این ائتلاف جهانی را به ‌دست آورده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری تعهدنامه‌ی دولت افغانستان برای عضویت در ائتلاف جهانی حمایت از آزادی رسانه‌ها را امضا کرد. با امضای این تعهدنامه، افغانستان رسما عضو این ائتلاف شد.

در برنامه‌ای که به همین هدف امروز (دوشنبه، ۷ دلو) در قصر گلخانه‌ی صدارت برگزار شده بود، شماری از مقام‌های ارشد دولتی، سفیر کانادا و شارژدافیر سفارت بریتانیا در کابل، شماری از اعضای کمیته مشترک حکومت و رسانه‌ها، نمایندگان فدراسیون ژورنالیستان افغانستان، اعضای کمیته مصونیت خبرنگاران افغان و رسانه‌ها شرکت کرده بودند.

بریتانیا به حمایت از رسانه‌ها افغانستان 250هزار پوند کمک می کند - اسپوتنیک افغانستان
بریتانیا به حمایت از رسانه‌های افغانستان 250هزار پوند کمک می کند

سرور دانش در این مراسم گفت که برای دعوت از افغانستان به عضویت در این ائتلاف جهانی، نامه‌ای از آدرس وزیر خارجه‌ی بریتانیا دریافت کرده است.

دفتر مطبوعاتی آقای دانش نیز در اعلامیه‌ای گفته است که ائتلاف جهانی حمایت از آزادی رسانه‌ها به ابتکار دولت‌های بریتانیا و کانادا روی دست گرفته شده و تا کنون ۳۴ کشور عضویت این ائتلاف جهانی را به‌دست آورده‌اند.

براساس این اعلامیه، افغانستان سی‌وپنجمین کشوری است که عضویت این ائتلاف را به‌دست آورده است.

پیش از این آلیسون بلیک، سفیر بریتانیا در کابل در تاریخ بیست‌ودوم جدی در دیداری با آقای دانش، از افغانستان خواسته بود که به ائتلاف جهانی حمایت از آزادی رسانه‌ها بپیوندد.

گفتنی است که افغانستان دعوت بریتانیا مبنی بر پیوستن به این ائتلاف را پذیرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала