سازمان ملل تلفات غیرنظامیان در بلخ را تأیید کرد

© Wikipedia / Shahunama سازمان ملل تلفات غیرنظامیان در بلخ را تأیید کرد
  سازمان ملل تلفات غیرنظامیان در بلخ را تأیید کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یوناما همچنان گفته است که از حقوق قربانیان این حمله حمایت می‌کند و از نیروهای افغان و امریکایی می‌خواهد که نتایج تحقیقات‌ شان را به‌ زودی منتشر کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) تلفات غیرنظامیان در نتیجه‌ی یک حمله‌ی هوایی نیروهای طرفدار دولت در روستای «بوکه»ی ولایت بلخ را تأیید کرد.

یوناما امروز (دوشنبه ۷ دلو) در یک پیام تویتری گفته است که در این حمله چهار کودک و دو زن کشته شده‌اند.

یوناما همچنان گفته است که از حقوق قربانیان این حمله حمایت می‌کند و از نیروهای افغان و امریکایی می‌خواهد که نتایج تحقیقات‌شان را به‌زودی منتشر کنند.

افشاگری نقش اجرایی یوناما در چند انتخابات گذشته افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
افشاگری نقش اجرایی یوناما در چند انتخابات گذشته افغانستان

روز گذشته از تلفات غیرنظامیان در جریان عملیات نیروهای امنیتی زیر نام «شاهین» در روستای «بوکه» ولسوالی بلخ ولایت بلخ گزارش شده بود.

شماری از باشندگان بلخ با راه‌اندازی تظاهرات ادعا کرده بودند که در نتیجه‌ی حملات هوایی نیروهای افغان در این روستا شش نفر به‌شمول زنان و کودکان کشته شده‌اند.

به دنبال آن وزارت دفاع هیأتی را برای بررسی این ادعاها به ولسوالی بلخ ولایت بلخ فرستاد. پیشتر فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که هیأت توظیف‌شده در حال تحقیق است و نتایج تحقیقات آن بعدا اعلام خواهد شد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала