امریکا: ادعای طالبان مبنی بر سرنگونی طیاره امریکایی نادرست است

© Sputnikغزنی
غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات نظامی امریکا اعلام کرده اند که هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه طیاره امریکایی توسط طالبان در افغانستان سرنگون شده باشد، در دست ندارند و ادعای طالبان نادرست است.

به گزارش اسپوتنیک، سونی لیگیت، سخنگوی فرماندهی نیروهای امریکایی در توییتر نوشته است: "طیاره امریکایی Bombardier E-11A امروز در ولایت غزنی در افغانستان سقوط کرد. در حال حاضر درمورد دلیل سقوط این طیاره تحقیقات جریان دارد، هیچ سندی درمورد اینکه دلیل سقوط طیاره آتش دشمن بوده باشد، وجود ندارد. با دریافت معلومات جدید، ما آنرا ارایه می‌کنیم. اظهارات طالبان مبنی بر اینکه آنها یک طیاره دیگر نیز سقوط کرده است، نادرست می‌باشند".

قبل از این گزارش شده بود که در ولایت غزنی یک فروند طیاره سقوط کرده است. سخنگوی والی غزنی گفت که این طیاره در منطقه "ده یک" که تحت کنترول طالبان است، سقوط کرده است.

شبکه تلویزیونی امریکایی فاکس نیوز با استناد بر منابع نظامی امریکایی با تایید سقوط این طیاره امریکایی گزارش داده بود که این طیاره ۵ سرنشین داشت.

گروه طالبان مسوولیت این حادثه را به عهده گرفته و اعلام کرده است که جنگجویان این گروه طیاره نظامی امریکایی را سرنگون کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала