عبدالله: طالبان اشتباه خواهند کرد اگر فکر کنند با خروج آمریکایی ها به هدف می‌رسند

© Photo / Dr. Ab / Dr. Abعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجرایی کشور در سخنانی خطاب به گروه طالبان می‌گوید کسانی که منتظر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اند تا از طریق جنگ به اهداف‌شان برسند، اشتباه می‌کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور در سخنرانی خود در همایشی در پروان ، گفت: «آنانی که فکر می‌کنند از طریق جنگ این قصه را ختم می‌کنند و یا منتظر این اند که نیروهای آمریکایی به‌صورت کامل و یا بخشی از آنان از افغانستان بیرون شوند، در اشتباه اند.»

به گفته‌ی او، این نوع طرز فکر در مورد مسایل افغانستان به معنای غلط‌ دانستن تاریخ و ذهن مردم افغانستان می‌باشد.

رییس اجرایی کشور همچنان در بخشی از صحبت‌هایش گفت که او برای این که به درد مردم و جنگ افغانستان نقطه‌ی پایان بگذارد، آماده‌ی گفت‌وگوی همه‌شمول صلح با هیأت گفت‌وگوکننده‌ی گروه طالبان می‌باشد.

آقای عبدالله در حالی این گفته‌ها را مطرح می‌کند که او دو روز پیش (یک‌شنبه، 6 جدی) در نشستی در کابل گفته بود که دسته‌ی انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری‌اش هیچ قید و شرطی برای صلح نمی‌گذارد. او افزوده بود که باید در جریان مذاکره از منافع کل افغانستان دفاع شود.

پیش از آن ارگ ریاست‌جمهوری در تاریخ 22 جدی گفته بود که طرح حکومت افغانستان برای استقرار صلح و آغاز گفت‌وگوهای آن به‌جای کاهش خشونت‌ها، تأمین‌ آتش‌بس می‌باشد.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در تویتی نوشته بود: «کاهش خشونت معنای دقیق نظامی، حقوقی و جنبه‌ی عملی ندارد. اما هدف ما از آتش‌بس، همانند آتش‌بسی است که دو سال پیش، در روزهای عید در کشور برقرار شد».

او بروز هر نوع خشونت‌ها را وابسته به جنگ دانسته تأکید کرده بود که نیاز است تا طرح‌های ارایه شده وضاحت داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала