دیدار محب با جنرال دوستم در پیوند به اوضاع امنیتی شمال افغانستان

© دفتر شورای امنیت ملی دیدار محب با جنرال دوستم در پیوند به اوضاع امنیتی شمال افغانستان
دیدار محب با جنرال دوستم در پیوند به اوضاع امنیتی شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور شورای امنیت‌ملی افغانستان امروز با معاون نخست ریاست جمهوری این کشور دیدار و روی اوضاع امنیتی شمال این کشور گفت و گو کردند.
واکنش حزب دوستم به نتایج ابتدایی انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
واکنش حزب دوستم به نتایج ابتدایی انتخابات

به گزارش اسپوتنیک، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان نوشت: داکتر‌ حمدالله محب مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان بعداز ظهر امروز با سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری دیدار نموده روی وضعیت امنیتی شمال و حکومت‌داری محلی بحث و تبادل‌نظر کردند.

مشاور امنیت ملی افغانستان در این دیدار گفته است، که دشمن به ولایات شمال و زون شمال توجه نموده، می‌خواهند نقاط که برای کشور از اهمیت‌خاص برخوردار است بیشتر نا امن سازند اما نیروهای امنیتی و دفاعی کشور این فرصت را برای آن‌ها نخواهد داد کمر شان را می‌شکنند.
وی اظهارداشته است، که امنیت بدون همکاری مردم ممکن نبوده و مهم است تا مردم این ولایات با نیروهای امنیتی و دفاعی همکاری نزدیک نمایند تا ملت از شر تروریستان رهایی یابد.
مشاور امنیت ملی بیان داشته است، که هدف عمده‌ی سفرش به شبرغان مشورت با مسئولان، منسوبین و متنفذان این ولایت جهت تامین امنیت و بهبود حکومت‌داری بوده است.
داکتر حمدالله محب همچنان اظهارداشته است، که در شمال سپاه ۲۰۹ شاهین و نهادهای امنیتی ولایات عملیات مشترک تصفیوی را رهبری می‌کنند و این مناطق را بزودی از وجود تروریست‌ها پاکسازی خواهند نمود ولی نیاز است تا مردم محل بطور دوام‌دار و جدی در جهت تامین هر چه بیشتر امنیت همکاری‌های لازم نمایند.

دوستم  نیز در این دیدار وعده سپرده تا در برابر طالبان بایستد:- "ما به ملت و مردم افغانستان ای اطمنیانه میتیم طالبا ره ازی بلند پروازی پایین تر به امید خدا میاریم".

دوستم در این باره چنین اظهار داشت:- "یک راه حل سیاسی ره باید پیدا کنیم که ازی کشمکش سیاسی ما، یک طرف مادولت، یک طرف ما اپوزیسیون، و ازی دشمن ما سود میبره".

یادآوری می کنیم، که مشاور امنیت ملی افغانستان در حالی به شمال این کشور سفر کرده است، که ناامنی ها روز به روز در این بخش افغانستان افزایش می یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала