مقام نظامی آمریکایی کشته شدن «قاتل سلیمانی» در غزنی را رد کرد

© AFP 2023 / Wakil Kohsar مقام نظامی آمریکایی کشته شدن «قاتل سلیمانی» را رد کرد
 مقام نظامی آمریکایی کشته شدن «قاتل سلیمانی» را رد کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام آمریکایی به گزارش‌های منتشرشده در مورد مرگ یکی از مقام‌های ارشد «سیا» بر اثر سقوط هواپیما در افغانستان واکنش نشان داد و مدعی شد که این گزارش‌ها «پروپاگاندا» است.

به گزارش اسپوتنیک، روز سه‌شنبه همزمان با سقوط یک فروند هواپیمای اطلاعاتی-نظامی آمریکا در افغانستان، گزارش‌هایی مبنی بر مرگ یکی از مقام‌های ارشد آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در برخی از رسانه‌ها منتشر شده است.

برخی رسانه های خبری از جمله پایگاه خبری تحلیلی « veteranstoday» به نقل از منابع ناشناس نوشته اند: هواپیمایی که روز دوشنبه در افغانستان سقوط کرد حامل مایکل دی آندرا قاتل "سردار قاسم سلیمانی" و رئیس عملیات‌های سیا علیه ایران، عراق و افغانستان بوده است.

آندرا شاخص‌ترین چهره سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. وی مسئول عملیات‌های سیا علیه عراق،‌ ایران و افغانستان بوده است.

سردار قاسم سلیمانی - اسپوتنیک افغانستان
رسانه ها: قاتل "سردار سلیمانی" درسقوط هواپیمای آمریکایی در غزنی کشته شد

هرچند آمریکا تاکنون در مورد تعداد سرنشینان این هواپیما و هویت آن‌ها سکوت کرده، یک مقام ناشناس آمریکایی در گفت‌وگو با رسانه‌ها کشته شدن دی‌ آندریا در این حادثه را تکذیب کرده است.

این مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با شبکه «MailOnlin» مدعی شده است که این گزارش‌ها «بازتولید پروپاگاندای طالبان» است.

بر اساس گزارش، تیمی از ارتش آمریکا بعد از یک درگیری مختصر با نیروهای طالبان در محل سقوط این هواپیما حضور یافته و توانسته جعبه سیاه هواپیما و اجساد دو نفر از سرنشینان را با خود ببرد. تیم آمریکایی سپس لاشه هواپیما را از بین برده است.

هرچند مقام آمریکایی در گفت‌وگو با این شبکه مدعی شده که این هواپیما تنها دو سرنشین داشته، اما پیش از این گزارش‌هایی در مورد حضور تعداد بیشتری در این هواپیما منتشر شده بود. خبرگزاری «رویترز» دیروز به نقل از پلیس منطقه غزنی گزارش داد که این هواپیما دستکم ۶ سرنشین داشته که دو نفر از آن‌ها زنده مانده و اکنون مفقود شده‌اند.

گفتنیست که گروه طالبان روز دوشنبه در بیانیه‌ای به‌طور رسمی اعلام کرد که یک فروند هواپیمای  آمریکایی را در ولایت غزنی افغانستان سرنگون کرده است، و ویدیویی را از لاشه این هواپیما پس از سرنگونی منتشر کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала