کشته شدن شماری از سربازان ارتش در حمله طالبان در ولایت کندز

© Sputnikکندوز
کندوز  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درپی یک حمله‌ی گسترده طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای دولتی در کندز دست‌کم تن از13 سربازان ارتش جان های شان را از دست داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی در ولایت کندز تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای دفاعی و امنیتی در ولسوالی دشت‌ ارچی این ولایت، 13 نیروی دولتی کشته شده‌اند.

مولوی عبدالله، عضو شورای ولایتی کندز به رسانه های خبری افغانستان گفت که این طالبان شب گذشته(سه‌شنبه، ۸ جدی) بالای پاسگاه ارتش در منطقه‌ی «کلوپ» در ولسوالی ارچی حمله نمودند.

به گفته‌ی او، کشته‌شدگان شامل 12 سرباز ارتش و یک سرباز پولیس ملی می‌شوند.

این عضو شورای ولایتی کندز افزود که در جریان درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالب، هشت سرباز ارتش و یک سرباز پولیس محلی نیز زخمی شده‌اند.

براساس گفته‌های مولوی عبدالله، جنگ‌جویان گروه طالبان چهار سرباز دیگر ارتش را با خودشان برده‌اند.

او تأکید کرد که جنگ‌جویان طالب هم‌اکنون از ساحه عقب زده شده و تلفاتی نیز بر آنان وارد شده است. اما او آماری در این مورد ارایه نکرد.

در همین حال، انعام‌الدین رحمانی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کندز حمله‌ی طالبان را تأیید کرد،‌ اما در مورد تلفات و چگونگی این حمله چیزی نگفت.

وزارت دفاع ملی در اعلامیه‌ای گفته است که در نتیجه‌ی یک حمله‌ی هوایی در دشت ارچی، هشت جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای ادعا کرده است که در جریان این حمله‌ی جنگ‌جویانش، ۳۵ سرباز نیروهای امنیتی و دفاعی کشته شده‌اند.

ولایت کندز در شمال کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که جنگ‌جویان گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала