غنی: جای شرم است که لبنیات مورد نیاز ما از کشورهای خارجی وارد شود

© Photo / Ashraf Ghani FBغنی: جای شرم است که لبنیات مورد نیاز ما از کشورهای خارجی وارد شود
غنی: جای شرم است که لبنیات مورد نیاز ما از کشورهای خارجی وارد شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی خطاب به اتحادیه های محصولات زراعتی و مالدری، گفت که ایجاد اتاق محصولات زراعتی و مالداری، شما را یکصدا خواهد ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان پنج‌شنبه 30 جنوری در کابل اعلام کرد، افغانستان یک کشور زراعتی و مالداری است و باید لبنیات مورد نیاز کشور از بیرون وارد نشود.
غنی در مراسم افتتاح اتاق محصولات زراعتی و مالداری افغانستان در کابل صحبت می‌کرد گفت، رشد سکتور زراعت و مالداری، به ثبات سیاسی و اقتصادی افغانستان کمک می‌کند.
براساس خبرنامه‌ای ارگ ریاست‌جمهوری، غنی اضافه کرد، حکومت افغانستان با فراهم‌آوری سهولت‌ها به دهقانان و مالداران، انتظار دارد تا میزان صادرات کشور به 500 میلیون دالر دیگر در سال، افزایش یابد.
محمد اشرف غنی تاکید کرد: «نظارت از صادرات افغانستان به جایگاه و اعتبار افغانستان در بازارهای جهان کمک می‌کند و کارمندان وزارت خارجه در بیرون از کشور، مسوولیت دارند تا در بازاریابی محصولات زراعتی و مالداری افغانستان، دهقانان و تاجران افغانستان را همکاری نمایند».
وی علاوه کرد، هدف عمده‌ی حکومت از افتتاح اتاق محصولات زراعتی و مالداری، توسعه‌ی سکتور زراعت و مالداری در افغانستان بوده که دهقانان و مالداران بتوانند، فرآورده های شانرا با معیارهای بالا در بازارهای منطقه و جهان به فروش برسانند.
رئیس جمهوری افغانستان تاکید کرد: «افغانستان یک کشور زراعتی و مالداري است و جای شرم است که لبنیات مورد نیاز ما مثل شير، پنير و ماست از بیرون وارد شود».
رئیس جمهور به دهاقین و مالداران کشور گفت که حکومت پلان دارد تا در پنج نقطۀ کشور مراکز زنجیر ارزشی را ایجاد نماید، تا آنان بدانند که محصولات شان از مرحله تولید تا فروش ارزش دارد و چگونه باید از آن نگهداری کنند.
رئیس جمهور خاطرنشان ساخت که حکومت از غصب چراگاه ها جلوگیری می کند و متعهد است تا به تولیدات داخلی در تدارکات اولویت داده شود. همچنان برای اتحادیه های زراعتی و مالداری زنان در تدارکات 5 درصد ترجیح داده می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала