سیگار: کابل با فساد به طور ناکارآمد دست و پنجه نرم می کند

© Photo / SIGAR / SIGARسیگار: کابل با فساد به طور ناکار آمد دست و پنجه نرم می کند
سیگار: کابل با فساد به طور ناکار آمد دست و پنجه نرم می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره سربازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) می گوید، که کابل با فساد به طور ناکارآمد دست و پنجه نرم می کند و تا سال 2024 نیاز به کمک های مالی زیادی دارد.
John F. Sopko - اسپوتنیک افغانستان
سیگار: در صورت قطع کمک‌ها، افغانستان ازهم خواهد پاشید

به گزارش اسپوتنیک، اداره سربازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارش سه ماهه خود به کنگره این کشور درباره هزینه های مالی واشنگتن در افغانستان گزارش داده است، که کابل تا سال 2024 به کمک های جدی مالی بین المللی نیاز دارد، در حالی که اهدا کنندگان خارجی نگران فساد گسترده در این کشور هستند.

در این گزارش سیگار دیده می شود، که 75٪ از هزینه های دولت در افغانستان از کمک های بین المللی تأمین می شود. علاوه بر این، براساس گزارش سیگار، سالانه اهدا کنندگان بین المللی به رهبری ایالات متحده 5.8 میلیارد دالر کابل را برای تأمین هزینه های همه چیز اعم از امنیت و بازسازی اقتصادی تا آموزش و مراقبت های بهداشتی اختصاص می دهند. در همین حال، ایالات متحده نیز به نوبه خود 2.4 میلیارد دالر برای امنیت و نیروهای مسلح اختصاص می دهد.

با این حال ، گزارش ( SIGARسیگار) نشان می دهد، که فساد در افغانستان یکی از بزرگترین نگرانی های اهدا کنندگان است. در این گزارش آمده است که مقامات افغانستان در مبارزه با فساد موفقیت کمی دارند.

این وضعیت در پس زمینه افزایش فقر در افغانستان چنین ذکر شده است: اگر در سال 2012 37٪ از افغانستانی ها زیر خط فقر زندگی می کردند و درآمد شان در روز 1 دالر بود، اما اکنون شمار آنها به 55 درصد رسیده است.

در عین حال، ارزش صادرات مواد مخدر از افغانستان در سال 2018 بین 1.1 میلیارد دالر تا 1.2 میلیارد دالر بود، در حالی که صادرات قانونی 875 میلیون دالر بود.

علاوه بر این، گزارش (سیگار SIGAR ) به افزایش سطح خشونت ها در افغانستان اشاره می کند، که در عین حال کاهش شمار عملیات مستقلانه- بدون حمایت ایالات متحده و سایر کشورها - نیروهای امنیتی افغانستان را با حمایت مالی جامعه جهانی به ثبت رسانده است.

درمجموع ، براساس گزارش سیگا ، افغانستان از سال 2002 تقریباً 49.132 میلیارد دالر برای نیازهای بشردوستانه و بهبود اقتصادی دریافت کرده است.

این گزارش سیگار پیش از کنفرانس کمک های مالی سازمان ملل برای افغانستان به نشر رسیده است.

یادآوری می کنیم، که سیگار این گزارش را در زمانی به نشر می رساند، که طالبان ادعای کنترل نیمی از افغانستان را دارد و نمایندگان این گروه با ایالات متحده امریکا در قطر در حال گفت و گو به خاطر امضای توافق نامه صلح هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала