عبدالله: برای آغاز مذاکرات صلح ‌شرط نمی گذاریم

© Photo / Facebook/moi عبدالله: برای آغاز مذاکرات صلح ‌شرط نمی گذاریم
 عبدالله: برای آغاز مذاکرات صلح ‌شرط نمی گذاریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجرایی افغانستان اعلام کرد که برای شروع مذاکره با گروه طالبان شرطی ندارد و هر گونه پیش‌شرطی در این مورد، تعلل و عدم تعهد برای رسیدن به خواست مردم افغانستان که رسیدن به صلح است را نشان می‌دهد.

به گزرش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، بار دیگر در نشست شورای وزیران اعلام کرد که برای شروع گفت‌وگوهای بین‌الافغانی شرط ندارد. وی روز دوشنبه، چهاردهم دلو، در این نشست تأکید کرد که شرط گذاشتن برای شروع مذاکرات صلح، «تعلل و عدم تعهد» را به خواست مردم افغانستان که به گفته او «رسیدن به صلح با‌عزت» است، نشان می‌دهد.

آقای عبدالله که در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد، همچنان گفت که هر قدم موثری که برای کاهش خشونت به ‌شکل محسوس پیش از آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی برداشته شود، را یک قدم مثبت می‌داند.

امان الله گذر - اسپوتنیک افغانستان
گذر: تعیین والی‌ها و وزارت‌های مشخص هدیه و منت‌گذاری از دیگران نیست

دکتر عبدالله همچنین گفت: «ما یک‌بار دیگر اعلام می‌کنیم که برای شروع مذاکره شرط نداریم، اما در جریان مذاکره طبعا یک هیأت همه‌شمول که نمایندگی از خواسته‌های اکثریت مردم افغانستان می‌کند، او شرط و شرایط و بحث‌های خود را می‌داشته باشد».

این در حالی است که سفر زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه دولت در امور صلح افغانستان به کابل پایان یافته است. او روز شنبه وارد کابل شد و با رهبران حکومت وحدت ملی و برخی از سیاسیون دیدار کرد.

پیش از این ارگ ریاست‌جمهوری با هرگونه طرحی در مورد کاهش خشونت مخالفت کرده و گفته است که کاهش خشونت برای دولت و مردم افغانستان هیچ معنا ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала