سخنگوی طالبان: شرایط جدید آمریکا مانع توافق صلح است

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید: خواسته‌ های جدید و شرایط غیر قابل پذیرش آمریکا مانع مذاکرات با این کشور شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر ابراز داشته است که،  خواسته‌های جدید آمریکا  و شرایط بیش از حد مقامات آمریکایی از موانع اصلی مذاکرات صلح با این کشور است.

وی افزود: مذاکرات طالبان با آمریکا به دلیل خواسته‌های جدیدی که این کشور مطرح کرده، پیشرفت چشمگیری نداشته‌ است.

سهیل شاهین به جزئیات خواسته‌های جدید آمریکا در مذاکرات با طالبان اشاره ای نکرد اما براساس برخی گزارش ها اختلاف طرفین درباره اعلام آتش بس از سوی طالبان در ازای توافق با این گروه است.

ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
ارگ: کاهش خشونت یعنی ادامه متضرر شدن افغان‌ها از جنگ

این در حالی‌ست که پیشتر، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری   گفت، دسترسی به یک توافق نزدیک است اما طالبان پیشتر نتوانسته جدیت خود را در این باره نشان دهد. کارهای زیادی باید انجام شود تا مذاکرات صلح را بتوان آغاز کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت:‌ ما بر روی یک طرح سازش مجدد و صلح کار می‌کنیم و اشتراکات خود را در محل مناسب قرار می‌دهیم و به دنبال احقاق این مساله هستیم. ما زمانی در گذشته به دستیابی به توافق نزدیک شدیم اما طالبان نتوانست تمایل یا ظرفیت خود را نشان دهد و به کاهش خشونت بپردازد.

اخیرا زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز در دیدار با رئیس جمهور غنی، گفت روند مذاکرات با طالبان پیشرفتی نداشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала