ایجاد بخش ویژه کنترل ویروس کرونا در درمانگاه افغان-جاپان

© وزارت صحتایجاد بخش ویژه کنترل ویروس کرونا در درمانگاه افغان-جاپان
ایجاد بخش ویژه کنترل ویروس کرونا در درمانگاه افغان-جاپان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان بخش ویژۀ کنترل ویروس «کرونا» را در درمانگاه افغان-جاپان ایجاد نموده است. این بخش دارای صد بستر مجهز با همه امکانات آماده گردیده است.

در پیوند به ویروس کرونا 500 نفر در لهستان زیر مراقبت است - اسپوتنیک افغانستان
در پیوند به ویروس کرونا 500 نفر در لهستان زیر مراقبت است

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان در خبرنامه روز سه شنبه (15 دلو) نوشت: داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه کشور، پیش‌گیری و کنترل ویروس «کرونا» را در کشور اولویت وزارت صحت عامه خوانده گفت:- "وزارت صحت عامه، این بخش را به منظور کنترل ویروس «کرونا» و جلوگیری از انتشار آن آماده نموده است. هم‌چنان در ولایات کشور نیز چنین تدابیر گرفته شده است".
در ادامه این وزارت نوشته است: وزیر صحت عامه کشور می‌گوید، که خوشبختانه تا کنون هیچ واقعه مثبت این ویروس در کشور تثبیت نشده است و در صورت شیوع این ویروس، مبتلایان در این مرکز تحت مراقبت قرار می‌گیرند.
هم‌چنان وزیر صحت عامه کشور گفت، که بخش لابراتورهای این وزارت توانایی تشخیص ده نوع ویروس را دارد و داکترانی که در این بخش توظیف شده است، افراد متخصص و با تجربه اند.
از سوی هم، وزارت صحت عامه برای پیش‌گیری از این ویروس، تیم های صحی را در میدان های هوایی کابل، بلخ، کندهار و هرات که در آن پروازهای بین المللی صورت می‌گیرد توظیف نموده و مسافران را مورد سکریننگ(ارزیابی ) قرار می‌دهند. هم‌چنان در مرزهای زمینی کشور نیز تیم های صحی توظیف شده و مسافران را سکریننگ می‌کند.
این وزارت در کنار پیش‌گیری و کنترل این ویروس، برنامه های آگاهی دهی را در این زمینه نیز راه اندازی نموده است.
در پایان این وزارت نوشته است، که تب، سرفه و تنگی نفس از اعراض اولیه این ویروس می‌باشند. استفاده از ماسک، شستن دست‌ها با صابون و مواد ضد عفونی کننده و بلند بردن مقاومت بدن از موارد مهم وقایه در برابر این ویروس گفته شده است.

یادآوری می کنیم، که به تاریخ 31 دسمبر سال 2019 مقام های چینایی از شیوع بیماری سینه بغل/ پنومونی ناشناخته در شهر ووهان واقع در بخش مرکزی این کشور به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل شیوع این بیماری را شناسایی و به نام کروناویروس نامیدند. تاکنون بیش از 400 نفر در چین قربانی ویروس کرونا شده اند و نزدیک به 20 هزار نفر به این ویروس آلوده شده اند. نزدیک به 100 نفر دیگر تقریبا در 20 کشور جهان آلوده به این بیماری شده اند و سازمان ملل اعلام حالت اضطراری کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала