واکنش رحمت الله نبیل درباره اعتراض رسانه‌ها

© Photo / Rahmatullah Nabil FBواکنش رحمت الله نبیل درباره اعتراض رسانه‌ها
واکنش رحمت الله نبیل درباره اعتراض رسانه‌ها  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در خصوص محدودیت دسترسی رسانه‌ها به اطلاعات گفته است که آزادی بیان یکی از اصول کلیدی هر جامعۀ دموکراتیک است.

به گزارش اسپوتنیک، در خصوص محدودیت دسترسی رسانه ها به اطلاعات، رحمت‌ الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در واکنش به نگرانی و اعتراض شماری از رسانه ها مبنی بر عدم دسترسی به اطلاعات می‌گوید: «آزادی بیان یکی از اصول کلیدی هر جامعۀ دموکراتیک است. از این که شماری از رسانه‌های افغانستان با نشر بیانیه‌یی گفته اند که دولت در پی عقب‌بردن این دستاورد کلیدی عصر پس از طالبان است و می‌خواهد این حق تضمین شدۀ مردم افغانستان در قانون اساسی را نادیده بگیرد، نگران شدم».

به گفته وی، این موارد باید بررسی شود و همکاران بین‌المللی نباید این مورد را بی‌تفاوت بمانند.

آقای نبیل گفت: «این موارد باید بررسی شود و همکاران بین‌المللی ما نباید با سکوت در این مورد بی‌تفاوت بمانند».

روز گذشته، بیش از 30 رسانه در نامه‌ای از بدترشدن وضعیت دسترسی به اطلاعات انتقاد کرده و 12 ادارۀ دولتی را از بسته‌ترین ادارات دولتی در عرصۀ دسترسی به اطلاعات معرفی کردند.

رسانه‌ها در این نامه ضمن ابراز نگرانی از بدترشدن وضعیت دسترسی به اطلاعات در کشور همچنان گفته‌اند که افغانستان در عرصۀ دسترسی به اطلاعات در سال‌های پسین «عقب‌گرد» داشته است.

این انتقاد رسانه‌ها با واکنش‌های ملی و بین‌المللی مواجه شد. حکومت افغانستان نیز ساعاتی پس از نشر این نامه به آن پاسخ داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала