پاکستان از هرگونه تلاش صادقانه برای صلح افغانستان پشتیبانی می‌کند

© Flickr / Shahzeb Younasپاکستان از هرگونه تلاش صادقانه برای صلح افغانستان پشتیبانی می‌کند
پاکستان از هرگونه تلاش صادقانه برای صلح افغانستان پشتیبانی می‌کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاکستان از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند و باورمند است که، صلح در افغانستان به معنی صلح در منطقه است. سفیر این کشور در کابل، با ابراز این مطلب می‌گوید که کشورش از هرگونه تلاش صادقانه برای برقراری صلح در افغانستان، پشتیبانی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، زاهد نصر الله، سفیر پاکستان در کابل، می‌گوید که هراس افگنی یک چالش مشترک برای پاکستان و افغانستان است و دو کشور، باید در این زمینه با یکدیگر همکاری همه جانبه نمایند. سفیر پاکستان در جریان سخنرانی اش در روز برگزاری همبستگی مردم کشمیر زیر اداره هند در سفارت پاکستان گفت، صلح در افغانستان به نفع تمام کشورهای منطقه، به ویژه پاکستان است.

 پاکستان خواهان بهبود روابط با افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان خواهان بهبود روابط با افغانستان است

وی می‌گوید: «پاکستان به صلح و ثبات افغانستان متعهد است، و از هرگونه تلاش به هدف آوردن صلح در این کشور، پشتیبانی می‌کند».

گفتنی است که پاکستان در گفتگوهای کنونی بین امریکا و طالبان، نقش مهمی دارد، چنانچه امریکا نیز کمک اسلام آباد در موفقیت روند صلح افغانستان را اساسی می‌داند.

همچنان باور ها بر این است که پاکستان انتظار دارد تا، اگر مناقشه کشمیر اوج بگیرد، امریکا از پاکستان حمایت کند، در غیر آن دورنمای حمایت اسلام آباد از روند صلح افغانستان کمرنگ خواهد شد.

در این حال، سفیر پاکستان در افغانستان می‌گوید که برای آنا صلح افغانستان مهم است.

زاهد نصرالله گفت: «مردم افغانستان از جنگ طولانی خسته شده اند، ما از صلح این کشور حمایت می‌کنیم».

به  باور آگاهان سیاسی، صلح و ثبات در افغانستان و منطقه، می‌تواند با همکارى پاکستان تامين شود و این کشور باید تلاش های خود را به‌طور صادقانه افزایش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала