طالبان به ترامپ: افغانستان را رها کنید

© AP Photo / Allauddin Khanطالبان به ترامپ: افغانستان را رها کنید
طالبان به ترامپ: افغانستان را رها کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان، گفته اند که امریکا باید به اشغال این کشور خاتمه داده و برای پایان دادن به جنگ اقدامات عملی انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد در واکنش به گفته‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در سخنرانی سالانه‌اش درباره وضعیت این کشور در حمایت از گفت‌وگوهای صلح با طالبان گفت که دولتش بر روی بازگرداندن نیروها از افغانستان کار می‌کند. وی گفته است به اشغال افغانستان پایان دهید.
مجاهد گفته است: "که برای پایان دادن به جنگ افغانستان «به گام‌های عملی نیاز است نه حرف."

گفتنیست که چندی پینش رئیس جمهور امریکا بدون ارائه جدول زمانی گفته بود که خواستار بازگرداندن نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان به آمریکا است و دولت وی در حال کار بر روی پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا و بازگرداندن نیروهای این کشور از افغانستان است.
گفتنیست که حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در دیدار با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان و راس ویلسون، سرپرست سفارت امریکا در کابل نیز خواستار توقف عملیات های نظامی امریکا در افغانستان شد.
زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان نیز در این دیدار گفت که در زمینه مذاکرات صلح به یک دستاورد دست یافته و ابراز امیدواری کرد که روند مذاکرات امریکا با طالبان در قطر به یک نتیجه مثبت برسد.
این در حالی است که ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان و ایالات متحده، بر «کاهش خشونت» و «آتش‌بس» نیز دیدگاۀ واحدی ندارند.
ریاست‌جمهوری افغانستان، برقراری آتش‌بس را از سوی طالبان پیش شرط گفت‌وگوهای صلح گفته‌است، اما مقام‌های امریکایی گفته‌اند که حتا کاهش خشونت‌ها از سوی طالبان که در نهایت منجر به آتش‌بس شود نیز پذیرفتنی خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала