وزیر اندرابی: طالبان بزرگ‌ترین تمویل کننده مواد مخدر در افغانستان اند

© Photo / Facebook/moiوزیر اندرابی: طالبان بزرگ‌ترین تمویل کننده مواد مخدر در افغانستان اند
وزیر اندرابی: طالبان بزرگ‌ترین تمویل کننده مواد مخدر در افغانستان اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت داخله کشور می گوید که طالبان بزرگترین تمویل کننده مواد مخدر در افغانستان می باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسعود اندرابی سرپرست وزارت داخله در یک نشست در انستیتوت مطالعات استراتیژیک افغانستان، گفت که طالبان بیشترین سود را از تولید مواد مخدر در افغانستان می برند.

مسعود اندرابی: طالبان با استخبارات‌ بیرونی در تعامل هستند - اسپوتنیک افغانستان
مسعود اندرابی: طالبان با استخبارات‌ بیرونی در تعامل هستند

او افزود: " لبان چتر انکشاف، ظهور و فعالیت تروریزم بین‌الملی را در افغانستان – چه القاعده است، چه سازمان‌های دیگری تروریستی استند – فراهم کرده‌اند".

این در حالی است که نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله از بازداشت مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس کابل همراه با پنج کارمند بلندپایه دیگر این فرماندهی به اتهام بخش مواد مخدر، خبر داد.

الیس ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی می‌گوید که بیشترین مواد مخدر افغانستان در بخش های زیر تسلط طالبان کشت می شوند.

او افزود: " واقیعت بنیادی این است که ۸۵ درصد مواد مخدر در ساحات زیرکنترل طالبان تولید می‌شوند و برای رسیده‌گی به این مشکل نیاز به تأمین امنیت و دست یافتن به صلح است".

همزمان با این لیزاکورتس، معاون دستیار رییس‌جمهور ترمپ و مدیر ارشد آسیای جنوبی و مرکزی در شورای امنیت ملی امریکا تاکید می کند که برای امریکا، مبارزه با مواد مخدر مهم است: " یقینأ ما این را درک می‌کنیم. این موضوع بسیار مهم است تا جلو تمویل طالبان از مواد مخدر گرفته شود. در کل این یک مشکل بزرگ است که فساد، فعالیت‌های گروه‌های مافیایی و مشکلات در نهادهای قضایی را دامن می‌زند".

گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала