تاکنون هیچ نشانه‌ی از ویروس کرونا در بدخشان ثبت نشده است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر تاکنون هیچ نشانه‌ی از ویروس کرونا در بدخشان ثبت نشده است
تاکنون هیچ نشانه‌ی از ویروس کرونا در بدخشان ثبت نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس صحت عامه بدخشان می گوید که تیم های سیار صحی را در 7 ولسوالی مرزی با تاجیکستان توظیف کرده اند و تاکنون هیچ علایمی از ویرویس کرونا در این ولایت ثبت نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، رئیس صحت عامه بدخشان می گوید که 10 کودک در منطقه اوشنگان ولسوالی یمگان بدخشان به مشکل تنقسی دچار شدند که در مدت 20، 5 کودک جان شان را از دست داده اند و تا کنون 4 تیم صحی در این ولسوالی توظیف شده اند.

قرنطین شدن حدود 3 هزار و 700 تن از سرنشینان کشتی تفریحی در جاپان بخاطر ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
قرنطین شدن حدود 3 هزار و 700 تن از سرنشینان کشتی تفریحی در جاپان بخاطر ویروس کرونا

سخنگوی والی بدخشان می گوید که مدتیست که به دلیل نامعلوم بازار های مشترک در ولسوالی های شغنان، اشکاشم و نسی از سوی تاجیکستان بسته شده، اما رفت و آمد از طریق مرزهای جریان دارد. از طریق مرز بدخشان با چین هیچگاه رفت و آمد وجود نداشته است.

داکتر نور خاوری، رییس صحت عامه بدخشان، میگوید: "تنها در یمگان پنج طفل در ۲۰ روز از اثر امراض طروق تنفسی جان باخته اند که ما چهار تیم در ساحه فرستادیم و از شیوع این مرض تنفسی جلوگیری شده است".

Пограничники на Таджикско-афганской границе вдоль реки Памир - اسپوتنیک افغانستان
بسته شدن مرز های افغانستان با تاجیکستان و چین

در همین حال،  بشیر صمیم، رئیس شورای ولایتی بدشخان از هم مرز بودن این ولایت با چین و موجودیت راه ترانزیتی چین با تاجیکستان  که 7 ولسوالی بدخشان مرز مشترک دارد، نگرانی دارد و از وزارت صحت خواهان توجه جدی در مرزهای بدخشان می باشد.

مسئولان محلی بسته بودن مرزهای بدخشان با تاجیکستان را تائید نمی کنند ولی می گویند که دلیل نامعلومی بازارهای مشترک میان افغانستان و تاجیکستان در ولسوالی های ناسی، اشکاشم و شغنان از طرف دولت تاجیکستان بسته شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала