طالبان: آمریکا برای به درازا کشاندن مذاکرات به دنبال بهانه است

© Sputnik / PMمولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو
مولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت که این گروه تمام مسئولیت‌های خود را در جریان مذاکرات انجام داده و آمریکا باید به بهانه‌ها و تاکتیک‌هایش برای به درازا کشیدن گفت‌وگوها پایان دهد.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان در بیانیه‌ای که در سایت رسمی این گروه منتشر شده است درباره روند مذاکرات با آمریکا می‌گوید که مردم افغانستان بویژه سیاسیون این کشور توافق نظر دارند که دلیل عمده بحران کنونی این کشور «اشغال خارجی» است و تا زمانی که اشغال ادامه داشته باشد راه‌حلی برای این بحران نیز پیدا نخواهد شد.

در ادامه این بیانیه با اشاره به گردهمایی سیاسیون و احزاب سیاسی افغانستان و تاکید بر برقراری صلح آمده که خواسته مطرح شده در این تجمعات امضای توافقنامه صلح توسط آمریکا و خودداری از مطرح کردن درخواست‌ها، شروط و بهانه‌های بیشتر است.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی طالبان: شرایط جدید آمریکا مانع توافق صلح است

طالبان افزود که مردم از یک سو خواستار پایان دادن به اشغال و حمایت از روند صلح هستند و از طرف دیگر نیز از دولت «اشرف غنی» به دلیل ایجاد مانع در مسیر صلح برای ادامه حکمرانی خود در افغانستان انتقاد می‌کنند.

بیانیه می‌افزاید که همه مردم افغانستان خواستار پایان اشغال این کشور هستند و اگر آمریکایی‌ها واقعاً به "حکومت مردمی" اعتقاد دارند باید به خواست مردم احترام گذاشته و نیروهای خود را خارج کنند.

طالبان «تاخیرها و بهانه‌های» آمریکا را دلیل ادامه بحران جاری افغانستان دانست و از مقامات آمریکایی خواست تا برای موفقیت روند صلح گام‌های جدی برداشته و مسئولیت خود را انجام دهند.

در وبسایت رسمی این گروه تصریح شده است که طالبان برای پایان دادن به اشغال، تمام مسئولیت‌های خود را در روند مذاکرات انجام داده و هنوز هم این روند را بسیار مهم می‌داند؛ اما از آنجایی که یک دست صدا ندارد، طرف دیگر نیز باید با خودداری از تاکتیک‌های تاخیر و ایجاد بهانه و با توجه به صدای مردم، مسئولیت خود را انجام دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала