طالبان: تاخیر و بهانه‌جویی در گفتگوهای صلح، به پایان جنگ کمک نخواهد کرد

© Sputnikطالبان: تاخیر و بهانه‌جویی در گفتگوهای صلح، به پایان جنگ کمک نخواهد کرد
طالبان: تاخیر و بهانه‌جویی در گفتگوهای صلح، به پایان جنگ کمک نخواهد کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همزمان با ادامۀ گفتگوهای غیررسمی نماینده‌گان امریکا با گروۀ طالبان در قطر، این گروه در خبرنامه‌یی گفته‌است که واشنگتن باید برای رسیدن به صلح گام‌های جدی بردارد و حکومت افغانستان مانع صلح نشود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، طالبان، در خبرنامه، خواهان مسؤولیت‌پذیری ایالات متحده در گفتگوهای صلح شده‌‎اند و گفته‌اند که هرگونه تأخیر در این روند، به پایان جنگ کمک نخواهد کرد.

مولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: آمریکا پس از وقایع اخیر خاور میانه چندان علاقه‌ای به صلح با طالبان ندارد

در بخشی از این خبرنامه آمده‌است: «تأخیر و بهانه‌های موجود در این مسیر، دلیل ادامۀ بحران است و ایالات متحدۀ امریکا باید دربارۀ موفقیت‌های روند صلح گام‌های جدی بردارند و مسؤولیت‌های خود را انجام دهند».

در همین حال، سیداکبر آغا، عضو پیشین گروۀ طالبان نیز می‌گوید که امریکا شرط‌هایی تازه‌یی را در گفتگوهای صلح مطرح کرده‌است: «فعلأ در بن بست است. امریکایی‌ها این بهانه را کردند و طالبان را به این باور ساختند که بعد از این شرط، شرط دیگر را مطرح کنند و ممکن تمدید کاهش خشونت‌ها را نپذیرند».

اما، حکومت افغانستان، صلح را اولویت می‌داند و انتظار دارد که طالبان به صلح واقعی آماده شوند.

درانی وزیری، معاون سخنگوی رئیس‌جمهور غنی بیان داشت: «طالبان باید از جنگ و خشونت دست بردارند و به پروسۀ صلح به معنی واقعی یکجا شوند».

کاهش خشونت‌ها به‌گونۀ دایمی یا دراز مدت، مهم‌ترین پیشنهاد آقای خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ وزارت امور خارجۀ امریکا برای صلح افغانستان، به طالبان است که پس از سفر به کابل، اکنون سرگرم رأیزنی‌ها در این باره با طالبان است.

مقام‌های امریکایی، کاهش خشونت را یک گام عملی و راهی به‌سوی صلح افغانستان گفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала