کمیسیون انتخابات: پس از فیصله نهایی کمیسیون شکایات انتخاباتی بازشماری و تفتیش آراء آغاز خواهد شد

© Photo / IEC AFG fbمرکز جمع آوری اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
مرکز جمع آوری اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبری کمیسیون انتخابات اعلام داشت که به دبیرخانه کمیسیون و روئسای دفاترولایتی هدایت داده شده است تا با رسیدن فیصله کمیسیون شکایات روند بازشماری و تفتیش ویژه آرء را آغاز کنند

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، مسوولان در کمیسیون انتخابات می‌گویند که آمادگی‌ها برای بازشماری و تفتیش بخشی از آرای انتخابات ریاست جمهوری مطابق به فیصله کمیسیون شکایات انتخاتی گرفته شده است.

این در حالیست که کمیسیون شکایات انتخاباتی روز چهارشنبه هفته گذشته فیصله‌ای نهایی‌‌شان را در مورد شکایات استینافی و استثنایی اعلام کرد که در نتیجه آن 137 هزار رای به بازشماری و تفتیش ویژه سوق داده شده‌اند.

US Embassy in Kabul  - اسپوتنیک افغانستان
درخواست سفارت آمریکا از کمیسیون شکایات انتخاباتی در خصوص تصمیمات این کمیسیون

اما مسوولان در کمیسیون انتخابات می‌گویند که تاهنوز فیصله‌ای کمیسیون شکایات انتخاباتی پیرامون رسیدگی به شکایات به کمیسیون انتخابات نرسیده است.

عبدالعزیز ابراهیمی سخنگوی کمیسیون انتخابات روز گذشته یکشنبه (20 دلو) در صحبت با رسانه ها گفت:" فیصله‌های کمیسیون شکایات تاهنوز برای کمیسیون انتخابات نرسیده است ".

آقای ابراهیمی گفت:" رهبری کمیسیون انتخابات به دبیرخانه کمیسیون انتخابات و روئسای دفاترولایتی هدایت داده که با رسیدن فیصله کمیسیون شکایات روند بازشماری و تفتیش ویژه آرا را آغاز کنند".

وی بیان داشت آمادگی کامل برای آغاز روند بازشماری و تفتیش ویژه آرا گرفته شده است و دبیرخانه کمیسیون انتخابات تحلیل و تجزیه ابتدایی شان را جهت آغاز روند بازشماری نیز انجام داده است.

انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ششم میزان در سراسر کشور برگزار شد و نتایج ابتدایی آن به تاریخ اول ماه جدی اعلام شد.

بربنیاد فیصلۀ کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی که چند روز پیش اعلام شد، ده درصد از 137 هزار رأیی که مشکوک دانسته می‌شود و پانزده درصد از 102 هزار رأیی که خارج از زمان گفته می‌شود تفتیش ویژه می‌شود و این بررسی سرنوشت اعتباردهی و باطل شدن این آرا را روشن می‌سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала