اعتصاب نرس ها و قابله هاى شفاخانه پروان + عکس

اعتصاب نرس ها و قابله هاى شفاخانه پروان
 اعتصاب نرس ها و قابله هاى شفاخانه پروان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قابله‌ها و نرس‌های پروان به دلیل اندک‌ بودن امتیاز کم و ‌کار زیاد، اعتصاب کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، ده‌ها نرس‌ و قابلۀ شفاخانۀ صد بستر غیرنظامی ولایت پروان در پیوند به آن‌چه که انده‌ک‌بودن امتیازات‌شان نسبت به حجم‌ کاری می‌گویند، از کار دست‌‌کشیده‌ و اعتصاب کرده‌اند. آنان مقام‌های مسؤل را در این راستا به بی‌توجهی متهم می‌کنند.

​پیمانه اکرمی و فرهاد، دو نرس این شفاخانه به رسانه ها می‌گویند، با آن که حجم کاری‌شان زیاد و نوکریوالی نیز دارند، اما امیتازات‌شان نصف امیتازات نرس‌های مراکز صحی در این ولایت است. آنها می‌گویند، از ساعت 8 صبح تا 3 پس از چاشت در این شفاخانه وظیفه اجرا می‌کنند و افزون بر بیماران پروان به بیماران ولایت‌های پنجشیر و کاپیسا نیز رسیده‌گی می‌کنند، اما معاش‌ انده‌کی دریافت می‌کنند.

در این حال شماری از همراهان بیماران در این شفاخانه می‌گویند که اعتصاب کاری نرس‌ها و قابله‌ها بیماران را با مشکل روبه‌رو ساخته است. برخی آنان می‌گویند که قرار بود بیماران‌شان امروز عمل شوند، اما به علت اعتصاب نرس‌ها و قابله‌ها عمل بیماران به تعویق افتاده است.

مسئولان شفاخانۀ ملکی پروان اعتصاب‌ کاری نرس‌ها و قابله‌های این شفاخانه را حق مدنی آنان می‌دانند و می‌گویند که بر بنیاد قانون خدمات ملکی معاش می‌گیرند و در جریان 18 سال گذشته هیچ‌تغییری در امتیازات کارمندان این شفاخانه به میان نیامده است.

دکتر عبدالقاسم سنگین، آمر شفاخانۀ ملکی پروان، اما شمار معترضان را 15 تا 20 تن می‌گوید و آنان را به خلاف‌ورزی‌های وظیفه‌یی متهم می‌کند. او می‌گوید که اعتصاب‌ کاری این شمار نرس‌ها و قابله‌ها بر عرضۀ خدمات به بیماران در این شفاخانه اثری ندارد.

شفاخانۀ ملکی پروان تنها شفاخانۀ دولتی و دارای حداقل امکانات درمانی‌ست که روزانه صدها بیمار در آن درمان می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала