ترامپ توافق صلح با طالبان را به‌ گونۀ مشروط تأیید کرد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ترمپ توافق صلح با طالبان را به‌ گونۀ مشروط تأیید کرد
ترمپ توافق صلح با طالبان را به‌ گونۀ مشروط تأیید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه امریکایی نیویارک تایمز گزارش داد که رئیس جمهور ایالات متحده به گونه مشروط و ابتدایی توافق صلح با طالبان را تایید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه‌ی آمریکایی نیویورک تایمز با استناد از برخی مقام‌های این کشور اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دوشنبه هفته گذشته (20 دلو) هنگامی که برای تسلیم‌گیری جسد دو سرباز آمریکایی که در افغانستان کشته شده بودند، به مرکز نیروهای هوایی آمریکا در دوویر می‌رفت، توافق صلح با طالبان را به صورت مشروط تایید کرده است.

به گفته این روزنامه، آقای ترامپ دستور داده که اگر طالبان به عملیات‌های خود پایان می بخشند، توافق صلح با این گروه امضا شود و پس از آن مذاکرات رسمی بین‌الافغانی آغاز گردد.

رئیس‌جمهور ترامپ به دنبال پایان جنگ در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
رئیس‌جمهور ترامپ به دنبال پایان جنگ در افغانستان است

بر بنیاد این گزارش، تعهد بیشتر طالبان در کاهش خشونت های چشم گیر، باعث خروج نیروهای آمریکایی، از افغانستان خواهد شد.

این در حالی است که مایک پمپیو وزیر خارجه امریکا شام گذشته در تماس جداگانه تلفنی به رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله از پیشرفت‌های قابل ملاحظه در خصوص کاهش پایدار خشونت که منتج به آتش‌بس شود، در مذاکرات امریکا و طالبان در قطر خبر داده است.

آقای پمپیو ابراز امیدواری کرده که این پیشرفت زمینه را برای کاهش خشونت پایدار، آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی و صلح دایمی در افغانستان فراهم سازد.

گفتنیست که هم‌اکنون،  زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در قطر در حال گفتگو با نمایندگان طالبان است. دو طرف دو روز پیش در مورد نتایج توافق صلح و اقدام‌های بعدی آن با وزیر خارجه قطر نیز دیدار کردند.

دو طرف در این دور مذاکرات روی می‌کانیزم طرح کاهش خشونت و چگونگی آغاز مذاکرات بین‌الافغانی گفتگو می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала