نظامیان پیشین امریکا: در صورت خروج ما از افغانستان جنگ داخلی شعله ور خواهد شد

CC BY 2.0 / U.S. Navy photo/Lt. Chad A. Dulac / Headed homeنظامیان پیشین امریکا: در صورت خروج ما از افغانستان جنگ داخلی شعله ور خواهد شد
نظامیان پیشین امریکا: در صورت خروج ما از افغانستان جنگ داخلی شعله ور خواهد شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سه مقام ارشد نظامی و سیاسی پیشین امریکا هشدار می دهند که اگر پس از رسیدن به توافق با طالبان، دولت افغانستان زمینه مشارکت سیاسی فراگیر را میسر نسازد، زمینه برای گسترش فعالیت های گروه های هراس افگن و القاعده فراهم خواهد شد — در صورت خروج زود هنگام نیرو های امریکایی از افغانستان جنگ داخلی صورت خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، کمیته خدمات قوای مسلح مجلس سنای امریکا، نشستی را زیر نام «راهبرد ایالات متحده امریکا در افغانستان» بر گزار کرد.

سه مقام ارشد نظامی و سیاسی پیشین امریکا، مشاور پیشین ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، معاون پیشین رییس ستاد ارتش نیرو های امریکایی و دستیار معاون پیشین وزارت خارجه، در این نشست حضور داشتند.

نگرانی جنرال مکنزی از فعالیت‌های ایران برضد امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی جنرال مکنزی از فعالیت‌های ایران برضد امریکا در افغانستان

محور بحث را مذاکرات صلح با طالبان، خروج نیرو های امریکایی از افغانستان و نقش کشور های همسایه، در موضوعات افغانستان تشکیل می‌دهد.

 

آقای جان کینی از واشنگتن می‌خواهد تا از حکومت آینده افغانستان حمایت جدی کرده و با آن کار کند.

پرسش که از آقای کینی مطرح شد این بود که، پیامد خروج شتابزده نیروهای امریکایی از افغانستان چه خواهد بود؟

کینی در جواب گفت: «فاجعه به بار خواهد آمد. تمام دستآوردها از بین خواهند رفت. داعش و القاعده از این وضعیت سود خواهند برد و به خود سر و سامان خواهند داد. طالبان و دیگر گروه‌های دهشت افگن، خروج امریکا را به عنوان پیروزی خود در جنگ تبلیغاتی کار خواهند گرفت. جنگ داخلی شعله ور خواهد شد».

دستیار معاون پیشین وزارت خارجه امریکا می‌گوید، که اگر پاکستان خواهان رابطۀ خوب با امریکا است، باید از حمایت طالبان دست بردارد و از حکومت و مشارکت سیاسی در افغانستان حمایت صادقانه نماید.

کولین جکسن، دستیار معاون پیشین وزارت خارجه امریکا، گفت: «دشمنان بیرونی امریکا دست به کار خواهند شد. ایران به جنگجویان نیابتی خود رو خواهد آورد. پاکستان نفوذ خود را بیشتر کرده و روسیه نیز، وارد عمل خواهد شد».

مشاور پیشین حمایت قاطع نیز هشدار های را از خروج زود هنگام نیرو های امریکایی از افغانستان خاطرنشان ساخته است.

کمبرلی فیلد مشاور پیشین ماموریت حمایت قاطع گفته است: «حکومت کنونی سرنگون خواهد شد، جنگ‌سالاران حاکم شده و چیزهای زیادی را از دست خواهیم داد».

هرچند تا حال برنده انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مشخص نیست، آقای کینی گفت که رئیس‌جمهور غنی در صدد است تا هزینه‌ های نظامی آن کشور را که امریکا می‌پردازد، در سال‌های آینده کم کند. او همچنین از قول آقای غنی حکایت کرد که وی با عربستان سعودی، امارات متحده عربی و شماری از کشورهای دیگر در تماس است تا در زمینه تامین مصارف دفاعی افغانستان، کمک آن کشورها را جلب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала