جنرال دوستم از تشکیل حکومت موازی سخن گفت

© Photo / FVP Afghanistanجنرال دوستم
جنرال دوستم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالرشید دوستم، معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید که بیش از این کش‌وقوس‌های انتخاباتی و تأخیر در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری برای مردم افغانستان پذیرفتنی‌ نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدای وطندار، آقای دوستم امروز (پنج شنبه، ۲۴ دلو) در مراسم گرامی‌داشت از پنج‌صدوهفتادونهمین سالروز تولد امیرعلی‌شیر نوایی و پنج‌صدوسی‌وهفتمین سالروز تولد ظهیرالدین‌محمد بابر، در شهر شبرغان مرکز جوزجان می‌گوید، هواداران حزب جنبش ملی و دستۀ ثبات و همگرایی انتظار اعلام نتایج انتخابات از سوی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی را دارند.

دیدار محب با جنرال دوستم در پیوند به اوضاع امنیتی شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
دیدار محب با جنرال دوستم در پیوند به اوضاع امنیتی شمال افغانستان

معاون نخست ریاست جمهوری هشدار می‌دهد، حکومتی که بر مبنای تقلب به میان آید نمی‌پذیرند و در برابر آن ایستاده‌گی می‌کنند و حکومت موازی را به رهبری عبدالله عبدالله، تشکیل می‌دهند. او می‌گوید، دستۀ ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، دارای آرای بلند است.

معاون نخست ریاست جمهوری در بخشی از سخنانش از گفت‌وگوهای صلح و احتمال امضای توافق‌نامۀ کاهش خشونت‌ها میان آمریکا و طالبان استقبال می‌کند.

آقای دوستم، از شکل‌گیری القاعده در ولایت سرپل و شدت‌گرفتن جنگ در ولایت‌های شمالی کشور نیز هشدار می‌دهد و می‌گوید، راه ولایت‌های شمالی زیر تیررس گروه طالبان قرار دارند. به گفتۀ او، در حال حاضر راه شماری از ولسوالی‌ها بسته‌اند و اگر اقدامات جدی صورت نگیرد تا آغاز سال آینده وضعیت امنیتی در شمال وخیم‌تر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала