غنی: افغانستان آماده کاهش نیروهای نظامی امریکا است

© Photo / Twitter.com/ARG_AFG/غنی: افغانستان آماده کاهش نیروهای نظامی امریکا است
غنی: افغانستان آماده کاهش نیروهای نظامی امریکا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته است که 94 فیصد عملیات‌ها را ارتش خود این کشور انجام میدهد.

به گزارش اسپوتنیک، اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور افغانستان امروز تاریخ 15 فبروری حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت که افغانستان آماده کاهش حضور نظامی امریکا در این کشور است.
آقای غنی، گفت: "ما آماده این کار هستیم، حالا تقریبآ 95 درصد عملیات‌ها را نظامیان افغان انجام میدهند."
غنی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه میزان در حضور آمریکایی ها با کابل موافق است، گفت: همه چیز به شرایط موجود در کشور بستگی دارد.
هفته گذشته روزنامه امریکایی نیویورک تایمز با اشاره به ادامه مذاکرات طالبان و امریکا خبر داد که ترامپ به‌صورت مشروط این توافق را پذیرفته است.

ترامپ: امضای توافق صلح با گروه طالبان افغانستان نزدیک است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: امضای توافق صلح با گروه طالبان افغانستان نزدیک است

به نوشته نیویورک تایمز، ترامپ به صورت مشروط موافقت کرده که سربازان امریکایی از افغانستان بیرون شوند تا طولانی‌ترین جنگ امریکا پایان یابد. اما زمانی این توافق امضا خواهد شد که طالبان تعهد خود بر کاهش خشونت را در بازه یک هفته‌ای پیش از امضا توافق به اثبات برساند.
این در حالی است، که امروز طالبان در سی‌ویکمین سالگرد بیرون شدن نیروهای شوروی از افغانستان، هشدار داد که امریکا و نیروهای ناتو از سرنوشت شوروی درس عبرت گیرند.
این بیانیه با اشاره به شکست بزرگترین نیروی نظامی در افغانستان، تاکید کرد، که اگر اشغالگران کنونی غربی و در مجموع ناتو و دست نشانده‌های آنها اندکی هوش و خرد داشته باشند، باید از شکست اتحاد شوروی و غلامان داخلی آنها عبرت بگیرند.
طالبان هشدار داد، که اگر آنها (امریکا و نیروهای خارجی) بر موضع اشغالگرانه و غلامانه‌ خود اصرار ورزند، بدون شک با همان عار و شکستی روبرو می‌شوند که رهروان کمونیسم با آن مواجه شدند و هر سال ۲۶ دلو به‌عنوان طعنه بزرگ برای آنها یادآوری می‌گردد.
از سویی هم مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در چوکات نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "ایالات متحده امریکا و طالبان درمورد پیشنهاد کاهش خشونت برای هفت روز به توافق رسیده اند. من امروز با متحدین ما در این مورد مشورت می‌کنم. ما باهم دیدارهای مشورتی زیادی درمورد اقدامات بعدی، داشتم".
همچنان به تاریخ 12 فبروری، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که این گروه "از حملات گسترده در روزهای کاهش خشونت، خودداری خواهند کرد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала