نورستانی: برای اعلام نتیجه‌ ای نهایی تلاش ها جریان دارد

© Photo / IECنورستانی: برای اعلام نتیجه‌ ای نهایی تلاش ها جریان دارد
نورستانی: برای اعلام نتیجه‌ ای نهایی تلاش ها جریان دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از تلاش ها برای اعلام نتیجه ای نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خبر داد.
نورستانی فیصلۀ اعلام نتایج را امضا کرد - اسپوتنیک افغانستان
نورستانی فیصلۀ اعلام نتایج را امضا کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، حوا علم نورستانی، پس از چاشت روز یک‌شنبه (۲۷ دلو) به خبرنگاران گفت: پروسه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری، در مرحله‌ی پایانی قرار دارد و پس از پایان روند تفتیش ویژه و بازشماری آرا، تلاش خواهد شد تا نتیجه‌ی نهایی هرچه زودتر اعلام شود.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات، می‌گوید: روند تفتیش ویژه‌ی بیش از ۱۴۰۰ محل رأی‌دهی و بازشماری ۲۹۸ محل دیگر آغاز شده است.

او، در واکنش به اعتراض دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی، گفت:- "ما مکلف استیم تا فیصله‌های کمیسیون شکایات را تطبیق کنیم. ۱۰ روز شد که پروسه‌ی بازشماری و تفتیش را به تعویق انداختیم تا دسته‌های انتخاباتی هم حضور پیدا کنند؛ اما از این به بعد، بار حقوقی آن نیز بالای ما سنگینی می‌کند و مکلف استیم تا این پروسه را نهایی کنیم".

بانو نورستانی، گفت: کمیسیون مستقل انتخابات، هیچ کاری را بر خلاف قانون انجام نداده است. او از دسته‌های انتخاباتی و نهادهای ناظر خواست که در جریان روند تفتیش ویژه و بازشماری محلات رأی‌دهی، حضور داشته باشند تا این پروسه، به گونه‌ی درست پیش برود.

او افزود:- "ما برای همه فراخوان دادیم تا در کنار ما حضور یابند. وقت مشخصی را برای پایان روند بازشماری و تفتیش مشخص نمی‌کنیم؛ چون بحث تخنیکی است".

این در حالی است، که به گفته‌ی اعضای ارشد دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی، کمیسیون مستقل انتخابات، در عدم حضور ناظران این دسته و اعضای کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، روند تفتیش و بررسی محلات رأی‌دهی را آغاز کرده است.

فضل‌احمد معنوی، عضو ارشد دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی، هشدار داده است، که اگر وضعیت همین‌گونه ادامه یابد، هر گزینه‌ی ممکن روی میز قرار دارد و عواقب آن نیز به دوش کمیسیون مستقل انتخابات خواهد بود.

روند تفتیش ویژه و بازشماری محلات رأی‌دهی، روز یک‌شنبه (۲۷ دلو) از سوی کمیسیون مستقل انتخابات آغاز شد. عبدالعزیز ابراهیمی، سخن‌گوی این کمیسیون، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که روند بازشماری آرا در ولایت‌های فاریاب، هلمند، غزنی و سرپل پایان یافته و در پنج ولایت دیگر، ادامه دارد.

به گفته‌ی او، هم‌زمان با پایان روند بررسی محلات رأی‌دهی در چهار ولایت، روند تفتیش ویژه‌ی بیش از ۱۴۰۰ محل رأی‌دهی در دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات، با حضور ناظران کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، آغاز شده است.

قرار است پس از پایان روند تفتیش و بازشماری محلات رأی‌دهی، نتیجه‌ی نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала