مذاکرات پایان یافت/ خلیلزاد بار دیگر به پاکستان رفت

© AP Photo / Jacquelyn Martin مذاکرات پایان یافت/ خلیلزاد باردیگر پاکستان رفت
  مذاکرات پایان یافت/ خلیلزاد باردیگر پاکستان رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور صلح افغانستان باردیگر به پاکستان سفر نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، همزمان با پایان گفت‌وگوها میان نمایندگان آمریکا و طالبان در دوحه، زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی آمریکا برای صلح افغانستان از دوحه به پاکستان رفته است. در مورد هدف سفر خلیل‌زاد به پاکستان تا کنون جزئیات منتشر نشده است.

آقای خلیل‌زاد در نشستی درباره‌ی مهاجران افغانستان در اسلام‌آباد شرکت کرده است. این نشست امروز (دوشنبه، 28 دلو) با حضور افغانستان، پاکستان و نمایندگان جامعه جهانی برگزار شده است.

از افغانستان، سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری، محمدهارون چخانسوری، معین سیاسی و سرپرست وزارت خارجه و سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان برای شرکت در این نشست به اسلام‌آباد رفته‌اند.

از سویی دیگر، خلیل‌زاد در حالی به پاکستان رفته است که گروه طالبان از پایان مذاکرات این گروه با هیأت آمریکایی در دوحه خبر داده است.

سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به رسانه‌ها گفته است که مذاکرات به پایان رسیده و سند توافق‌نامه‌ی صلح و ضمایم آن نهایی و به‌زودی امضا خواهد شد.

آقای شاهین همچنان گفته است که توافق‌نامه صلح با آمریکا تا پایان ماه جاری میلادی می‌شود و دو طرف قرار است اعلامیه‌های جداگانه‌ای را منتشر کنند که در آن تاریخ امضای توافق‌نامه نیز تعیین شده است.

دو روز پیش نیز وزرای خارجه و دفاع آمریکا  در دیداری با رییس‌جمهور اشرف غنی در حاشیه‌ی کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان از احتمال نهایی‌شدن توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان خبر داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала