اعلام موضع عبدالله عبدالله در رابطه با روند صلح افغانستان

© Photo / Facebook/moi اعلام موضع عبدالله عبدالله در رابطه با روند صلح افغانستان
 اعلام موضع عبدالله عبدالله در رابطه با روند صلح افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، در نشست دوره‌ای شورای وزیران درباره روند جاری صلح و انتخابات اعلام موضع کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی روز دوشنبه، 28دلو، از نهادهای امنیتی خواست زمانی که روی جزییات طرح کاهش خشونت کار می‌شود، نیت دولت افغانستان را برای برقراری صلح نشان دهند. او هم‌چنان تأکید کرد که گروه طالبان نیز باید در زمان اجرای طرح کاهش خشونت، نیتش را ثابت کند.

آقای عبدالله عبدلله در این نشست گفت که قدم‌های مثبت برای برقراری صلح در کشور برداشته شده است. او از نهایی‌شدن موافقت‌نامه‌ی صلح میان امریکا و گروه طالبان به عنوان «قدم‌‎های مثبت» یاد کرد و گفت که امضای این موافقت‌نامه به کاهش خشونت در هفت روز مشروط شده است.

عبدالله عبدالله با استقبال از این موضوع ابراز امیدواری کرد که عملی‌شدن کاهش خشونت در هفت روز دوام پیدا کند و سرانجام به آتش‌بس، شروع مذاکرات بین‌الافغانی و تأمین صلح در افغانستان منتج شود.

رییس اجرایی تأکید کرد که مردم افغانستان از کاهش خشونت و پیش‌رفت در مذاکرات صلح استقبال می‌کنند.

احزاب سیاسی افغانستان: از حکومت مردمی به ریاست داکتر عبدالله حمایت می نماییم - اسپوتنیک افغانستان
احزاب سیاسی افغانستان: از حکومت مردمی به ریاست داکتر عبدالله حمایت می نماییم

عبدالله پیش از این نیز اعلام کرده بود، از هر قدمی که به کاهش خشونت کمک کند و زمینه‌ساز مذاکرات بین‌الافغانی شود، استقبال می‌کند.

رییس اجرایی هم‌چنان تأکید کرد که طرف‌های جنگ باید کاهش خشونت را در زمانی که توافق شده است، مراعات کنند.

عبدالله عبدالله ابراز امیدواری کرد که پیش‌رفت‌های اخیر در مذاکرات صلح «شروع یک فصل تازه» در کشور باشد. او اما تأکید کرد که هنوز شروع است و نباید پایان کار تلقی شود.

او از جانب دیگر گفت که آینده‌‎ی کشور در مذاکرات بین‌الافغانی تعیین خواهد شد. به گفته او، باید مذاکرات بین‌الافغانی همه‌شمول باشد و مردم بتوانند در آن در مورد آینده و سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند.

با این حال منابع طالبان به رسانه‌ها گفته‌اند که مذاکرات صلح با امریکا پایان یافته است و دو طرف برای امضای موافقت‌نامه آماده‌گی می‌گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала