امیدواری سرمنشی سازمان ملل از نتایج مذاکرات صلح آمریکا و طالبان

© AFP 2023 / Kena Betancurامیدواری سرمنشی سازمان ملل از نتایج مذاکرات صلح آمریکا و طالبان
امیدواری سرمنشی سازمان ملل از نتایج مذاکرات صلح آمریکا و طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرمنشی سازمان ملل‌متحد در یک کنفرانس خبری، در شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان گفت که امیدوار است گفت‌وگوها برای کاهش خشونت در افغانستان نتایج سازنده داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "خامه پرس" آنتونیو گوتریش سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد که برای شرکت در یک نشستی مربوط به مهاجران افغان در اسلام‌آباد رفته روز گذشته (27 دلو) در یک نشست مشترک خبری با محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان گفته که این سازمان روند صلح افغانستان را از نزدیک تعقیب می‌کند.

او افزود: "این آرزوی من است که گفت‌وگو‌ها به‌هدف کاهش خشونت، نتایج سازنده داشته باشند. خشونت‌هایی‌که در نتیجۀ آن زندگی غیر‌نظامیان در خطر است. کاهش خشونت برای ایجاد باور، اعتماد، حمایت به پروسۀ، یک امر حیاتی است که بر اساسی آن یک مصالحۀ سیاسی و آتش‌بس دایمی به‌میان می‌آید."

توصیه دبیرکل ناتو به طالبان: در مذاکرات صلح به دنبال سازش باشید - اسپوتنیک افغانستان
دبیرکل ناتو به طالبان: در مذاکرات صلح به دنبال سازش باشید

این در حالی است که آمریکا می‌گوید که انتظار دارد تا پایان این ماه (فبروری) شاهد پروسۀ کاهش هفت روزۀ خشونت در افغانستان باشد که به‌دنبال آن موافقت‌نامۀ با طالبان امضأ خواهد شد.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز دوشنبه در مصاحبه با رسانه ها گفته است: توافقنامه صلح با آمریکا تا پایان ماه فبروری امضا خواهد شد.

شاهین گفت هر دو طرف قرار است اعلامیه‌های جداگانه‌ای را منتشر کنند که در آن تاریخ امضای توافقنامه نیز تعیین شده است.

انتظار می‌رود با امضای این سند، زمینه مذاکرات بین‌الافغانی فراهم شود و آمریکا خروج نیروهایش را از افغانستان آغاز کند.

در همین حال ریاست جمهوری افغانستان که در این مدت با طرح کاهش خشونت به شدت مخالفت می‌کرد، در روزهای اخیر ابراز امیدواری کرد که این کاهش به صلح پایدار منجر شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала