در هرات معترضان اجساد ۱۱ تن را مقابل دفتر والی انتقال دادند

© AFP 2023 / Aref Karimi در هرات معترضان اجساد ۱۱ تن را مقابل دفتر والی هرات انتقال دادند
 در هرات معترضان اجساد ۱۱ تن را مقابل دفتر والی هرات انتقال دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اقارب کشته شدگان نیروهای خارجی و دولتی را به کشتن افراد بی‌گناه متهم کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، اقارب ۱۱ نفری که عصر روز دوشنبه در مسیر بین ولسوالی کشک رباط‌‌سنگی و کشک کهنه در ولایت هرات هدف حمله هوایی هواپیماهای بی‌سرنشین نیروهای حمایت قاطع قرار گرفتند، با انتقال اجساد کشته‌شدگان روبروی دفتر والی هرات، نیروهای خارجی و دولتی را به کشتن افراد بی‌گناه متهم کردند.

به گفته‌ی معترضان، ۱۱ نفر به شمول چند زن و مرد و چندین کودک هنگامی که در مسیر راه برگشت به خانه از یک مراسم عزاداری بودند، هدف حمله هواپیمای بی‌سرنشین نیروهای حمایت قاطع قرار گرفته و جان باخته‌اند.

عبدالواحد، مامای چهار کودک کشته‌شده در این حمله می‌گوید که نیروهای حمایت قاطع شناخت دقیقی از مخالف و غیرنظامی ندارند.

او که در شهر هرات زنده‌گی می‌کند، به این باور است که اگر نیروهای امنیتی به این روند ادامه دهند، مردم علیه دولت و نیروهای حمایت قاطع سلاح برمی‌دارند.

با این حال اما دفتر والی هرات گزارش دیگری از این رویداد می‌دهد.

یک هزار زن در هرات به سرطان پستان مبتلا هستند - اسپوتنیک افغانستان
یک هزار زن در هرات به سرطان پستان مبتلا هستند

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات به این روزنامه می‌گوید که در بین کشته ‌شده‌گان، یکی از فرماندهان خطرناک طالبان همراه با دو نفر از اعضایش وجود دارد.

آقای فرهاد می‌افزاید که در بسیاری از موارد دیده شده که فرماندهان طالبان با پوشش ناشناخته در خانه‌ها، مدارس دینی، مکاتب قرار گرفته و علاوه بر آن، حتا از  غیرنظامیان به عنوان سپر استفاده می‌کنند.

وی می‌گوید که تاکید اداره محلی به نیروهای امنیتی هم‌واره دقت بیش‌تر در انجام عملیات‌های نظامی علیه مخالفان مسلح است.

گفتنی‌ است که برخی یافته‌های این روزنامه نشان می‌دهد که ملا احمد، یکی از فرماندهان مشهور طالبان که از سوی دولت به طرح و اجرای چندین حمله تروریستی متهم است، در بین کشته‌ شده‌ گان این رویداد قرار دارد.

این در حالی است که چند روز قبل طالبان با صدور اعلامیه‌ای به تمام اعضای این گروه دستور داده بود که از اماکن دولتی و خانه‌های مردم به عنوان سپر نظامی استفاده نکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала