جمعیت اسلامی عبدالله عبدالله را پیروز انتخابات دانست

حزب جمعیت اسلامی افغانستان
حزب جمعیت اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب جمعیت اسلامی با انتشار پیامی، دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی را پیروز انتخابات و حکومت «منتخب مردمی» خوانده، گفته است که این حکومت باید اقدامات حقوقی را علیه مفسدان و تقلب کاران» روی دست گیرد.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "خبرنامه" افغانستان، حزب جمعیت اسلامی از اعلام پیروزی دسته‌ی انتخاباتی «ثبات و همگرایی»، به رهبری عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرده و گفته است که حکومت ثبات و همگرایی علیه تقلب‌کاران انتخاباتی اقدام کند.

در پیامی که امروز (چهارشنبه، 30 دلو) از سوی حزب جمعیت اسلامی به نشر رسیده، دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی را پیروز انتخابات و حکومت «منتخب مردمی» خوانده، گفته است که این حکومت باید اقدامات حقوقی را علیه «مفسدانی که در جعل و تقلب اراده‌ی مردم دست داشته»، از مجرای نهادهای عدلی و قضایی روی دست گیرد.

عبدالله عبدالله: ما یک حکومت همه گیر تشکیل می دهیم  - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله عبدالله: ما یک حکومت همه گیر تشکیل می دهیم + ویدیو

در پیام، اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی کمیسیون مستقل انتخابات «کودتای نرم علیه مردم‌سالاری و اراده‌ی واقعی شهروندان» خوانده، از عبدالله عبدالله خواسته شده است که به عنوان رییس‌جمهور منتخب دولتش را تشکیل دهد.

حزب جمعیت اسلامی به عبدالله عبدالله اطمینان داده است که این حزب برای تشکیل حکومت و برپایی آن یاری می‌کند.

با این حال اما، عطامحمد نور، رییس اجرایی این حزب از عبدالله عبدالله خواسته است که از خلق خشونت و چالش‌ها اجتناب کند. او گفته است که هر انتخابات شکست و پیروزی در پی دارد و خلق خشونت و چالش‌ها دموکراسی و دستاوردهای گذشته را آسیب می‌زند.

او افزوده است که توقع داد با توجه به جامعه‌ی متکثر و متنوع افغانستان، حکومتی با قاعدده‌ی وسیع و حضور پررنگ اقوام و گروه‌های مطرح تشکیل شود تا نظام به مشروعیت و ثبات بیش‌تر برسد.

این در حالی است که نتیجه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری دیروز (سه‌شنبه، 29 دلو) از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شد. براساس این نتایج، اشرف غنی یکبار دیگر به‌حیث رییس‌جمهور منتخب مردم اعلام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала