دوستم: ولایات شمال برای معرفی والی‌ها آمادگی بگیرند

© Photo / FVP Afghanistan / FVP Afghanistanجنرال دوستم معاون نخست رئیس جمهور افغانستان
جنرال دوستم معاون نخست رئیس جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان می‌گوید که از «دل و جان» از اعلام حکومت «همه‌شمول» از سوی عبدالله عبدالله حمایت می‌کند او از تمام ولایت مخصوصا ولایت های شمالی خواست تا آمادگی تعیین والی های جدید را داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس جمهور و از رهبران دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» امروز (چهارشنبه، 30 دلو) در میان هوادارانش در ولایت جوزجان، از مردم ولایت‌های شمال خواست که والی‌ها برای این ولایت‌ها را انتخاب کنند.

او در این باره افزود: «از اعلام داکتر صاحب عبدالله که یک حکومتی را به نزدیک‌ترین وقت اعلام می‌کند که همه اقوام، همه ملت‌ها.... حضور خود را در آن حکومت ثبات و همگرایی می‌بیند، و تمام ولایت‌های افغانستان به ویژه ولایت‌های شمال آمادگی این را داشته باشند که باید والی‌های شان را انتخاب بکنند... حق گرفته می‌شود، داده نمی‌شود. کمر را بسته کنید.»

پدرام: اعلام نتایج مفهوم آزادی عدالت وانصاف را لگدمال کرد - اسپوتنیک افغانستان
پدرام: اعلام نتایج مفهوم آزادی عدالت وانصاف را لگدمال کرد

آقای دوستم، نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات را غیرقابل پذیرش خواند و اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی را «خائن» گفت: «این‌ها از خائن ملی بدتر هستند و باید به پنجه قانون سپرده شوند.»

 دوستم ادامه داد که افغانستان در مرحله حساسی قرار دارد؛ خاموشی در این زمان خودکشی است و آرام نشستن، مبارزه چهل ساله را زیر سوال می برد.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد که برای تامین عدالت و بی عدالتی های حکومت های گذشته، هزاران قربانی داده و هرگز با آن معامله نمی شود.

او از هوادارانش خواست که نباید خاموش بمانند. به گفته دوستم آنها باید از قربانی‌های شان دفاع کنند: «خاموشی خودکشی است و آرام نشستن تان چهل سال مبارزه مارا زیر سوال می برد.»

عبدالرشید دوستم در پایان گفت که تمام ولایتها سر از فردا پیروزی خود را جشن بگیرند.

دوستم اعضای کمیسیون انتخابات را خائن ملی خوانده، خواهان محاکمه آنها شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала