حقانی: ما برای دفاع از خود با امریکایی‌ها جنگیدیم

© AFP 2023 / Yuri Kadobnovحقانی: ما برای دفاع از خود با امریکایی‌ها جنگیدیم
حقانی: ما برای دفاع از خود با امریکایی‌ها جنگیدیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این مقام‌بلند پایه گروه طالبان در این مقاله اش نوشته است که باید کشتار و خشونت های چهار دهه متوقف شود.

به گزارش اسپوتنیک، سراج الدین حقانی در یک مقاله برای روزنامه نیویورک تایمز نوشته است: "زمانیکه در سال 2018، نمایندگان ما مذاکرات را با ایالات متحده امریکا آغاز کردند، اعتقاد ما مبنی بر اینکه مذاکرات منجر به هر نتیجه می شود نزدیک به صفر بود. بعد از 18 سال جنگ و تلاشهای قبلی که نشان دهنده بیهودگی آنها بود، ما به اهداف امریکایی باور نداریم،  با این حال، ما تصمیم گرفتیم که دوباره امتحان کنیم. یک جنگ طولانی قیمت برای همه هزینه کرده است، ما این کوتاهی را در نظر داشتیم که هر فرصتی بالقوه را که مهم باشد به صلح منتهی شود، رد کنیم، هر چقدر هم كه چشم انداز موفقیت باشد".

رئيس جمهور غنی در دیدار با والیان - اسپوتنیک افغانستان
رئيس جمهور افغانستان برای امضاء توافقنامه صلح با طالبان آمادگی می‌گیرد

حقانی در ادامه این مقاله افزوده است: "در این چهار دهه، مردم افغانستان زندگی و جان خود را از دست داده اند. همه، یکی از عزیزان خود را از دست داده اند. من باور دارم  که کشتار و خشونت باید متوقف شود".

به باور او، گروه طالبان جنگی را با نیروهای خارجی و ائتلاف آن به رهبری امریکا را انتخابات نکردند، بلکه مجبور شدند از خود دفاع کنند: "خروج نیروهای خارجی خواست اصلی ما است، و اکنون در آستانه دستیابی به توافق با ایالات متحده هستیم، یک نقطه عطف مهم است".

این در حالی است که یک مقام ارشد پنتاگون می گوید که مذاکر‌ه کنندگان امریکا و طالبان بر سر آتش‌بس موقت در افغانستان به توافق رسیده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала