تأیید نخستین مورد کرونا ویروس و اعلام وضعیت اضطراری در هرات

© Sputnikهرات
هرات  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
‏وزیر صحت در ولایت هرات وضعیت اضطرار را اعلام کرد و از مردم خواست که از سفر به هرات و از هرات به سائر ولایات جلوگیری شود.

به گزارش اسپوتنیک ‏وزیر صحت در ولایت هرات اعلام کرد که از سه واقعه مشکوک از هرات که به مرکز کشور منتقل شده بود دو واقعه منفی و یک واقعه متاسفانه مثبت تثبیت شده است. وضعیت فرد مبتلا به کرونا خوب توصیف شده است.

این در حالی است که روز گذشته (4 دلو) وزارت صحت عامه کشور تأیید کرد که سه نفر «مشکوک به ویروس کرونا» در ولایت هرات شناسایی شده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی این وزارت گفت از این افراد نمونه‌گیری شده و برای تشخیص به کابل فرستاده شده است.

سید ابراهیم بسیم، مسئول بخش انتانی شفاخانه حوزوی شهر هرات نیز تأیید کرد که سه نفر مشکوک به ویروس کرونا در این شفاخانه به ثبت رسیده است.

آقای بسیم گفت که معاینات این افراد غرض تشخیص به کابل فرستاده شده است. او تأکید کرد که تا کنون مشخص نشده است که این افراد به کرونا مبتلا هستند یا خیر.

این در حالی است که اخیرا شیوع ویروس کرونا در شماری از شهرهای ایران نگرانی‌هایی از شیوع این ویروس به افغانستان را نیز به دنبال داشته است. تعداد افراد مبتلا در ایران به 43 نفر و تعداد قربانیان نیز هشت نفر گزارش شده است.

ویروس کرونا نخستین بار حدود دو ماه پیش از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و تا کنون به‌شمول چین در نزدیک به 30 کشور جهان به ثبت رسیده است. شمار مبتلایان به این ویروس در چین به بیش از 77 هزار نفر و آمار مرگ‌ومیر آن هم به بیش از دو هزار و 300 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала