خواست خلیلزاد از رحمانی در خصوص حل تنش‌های انتخاباتی

© Alhaj Mir Rahman Rahmani-FB خواست خلیلزاد از رحمانی در خصوص حل تنش‌های انتخاباتی
خواست خلیلزاد از رحمانی در خصوص حل تنش‌های انتخاباتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در دیدار با میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان از وی خواسته است طرفین منازعه انتخابات را به همدیگرپذیری تشویق کند.

به گزارش اسپوتنیک دفتر مطبوعاتی رییس مجلس نمایندگان در اعلامیه‌ای گفته‌ است که میررحمان رحمانی؛ رییس مجلس نمایندگان روز گذشته (سه شنبه، ۶ حوت) با زلمی خلیلزاد دیدار داشته و روی اوضاع جاری کشور، تنش‌های برخاسته از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و پیشرفت‌های روند صلح گفتگو کرده‌اند.

 خلیلزاد در این دیدار نقش رییس مجلس نمایندگان را در رفع تنش‌های انتخاباتی مهم خوانده و از او خواسته‌است تا طرفین منازعه را به خویشتن‌داری دعوت کند.

رییس مجلس نمایندگان هم در این دیدار بر کاهش اختلافات و تنش‌های انتخاباتی از طریق گفتگو تاکید کرده و گفته‌ است که موضع‌ اش را در این زمینه بیان کرده‌ است.

میر رحمان رحمانی، رئيس مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
رحمانی: بودجۀ سال ۱۳۹۹ نامتوازن و ناعادلانه است

آقای رحمانی همچنین بر اجماع سیاسی در کشور برای گفتگوهای میان افغانی تاکید کرده و افزوده‌ است که نیاز است یک اجماع سیاسی همه‌ شمول از اعضای شورای ملی، احزاب سیاسی، شخصیت‌های با نفوذ، نهادهای مدنی و نهادهای حامی حقوق زنان شکل بگیرد تا راهکارهای عملی برای دستیابی به صلح پایدار در کشور ایجاد شود.

رییس مجلس همچنین از تشکیل «کمیته صلح» در مجلس خبر داده و گفته‌ است که این کمیته بعد از پایان تعطیلات زمستانی پارلمان، کارش را بعد از انتخاب هیأت اداری آغاز خواهد کرد.

خلیلزاد نقش رییس مجلس را در رفع تنش‌های انتخاباتی مهم خوانده و از او خواسته است تا طرفین منازعه را به خویشتن داری و همدیگر  پذیری تشویق کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала