شکایت امرالله صالح علیه کاربران شبکه‌های اجتماعی به دادستانی جنجال برانگیز شد

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ثبت 39 مورد شکایت از کاربران شبکه‌های اجتماعی توسط نهاد روند سبز به رهبری امرالله صالح، در دادستانی کل افغانستان؛ موجی از انتقادات را به همراه داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، امرالله صالح که اکنون جایگاه معاونت نخست ریاست جمهوری را نیز دارد در واکنش به نظر یک کارمند وزارت اقتصاد در ذیل یک پست فیسبوکی او که کنایه‌ای به آدرس تیم ثبات و همگرایی تلقی می‌شود، از او در دادستانی کل شکایت کرده و حرف‌هایش را «توهین و هتک حرمت» به خود دانسته است.

جمشید رسولی سخنگوی، دادستانی کل افغانستان از ثبت  39 مورد شکایت توسط نهاد روند سبز خبر داد. شاکیان مدعی هستند که این کاربران به آقای صالح "اهانت کرده و دشنام داده‌اند."

سازمان عفو بین‌الملل،از ثبت شکایت از کاربران شبکه‌های اجتماعی توسط جنبش روند سبز به رهبری امرالله صالح؛ معاون اول اشرف‌ غنی ابراز نگرانی نموده است. این نهاد افزوده که هیچ کسی نباید بخاطر استفاده صلح آمیز از حق آزادی بیان، با انتقام جویی مواجه شود.

این خبر  موجی از انتقادات کاربران رسانه‌های اجتماعی را نیز به همراه داشت. شماری از کاربران این اقدام را محدود کردن آزادی بیان خوانده و گفته‌اند که "آزادی بیان را پیش از آمدن طالبان، باد برد."

امرالله صالح در واکنش به این موضوع در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که این افراد از طرف سازمان روند سبز به نهاد‌های عدلی و قضایی معرفی شده‌اند.

او افزود: «من کسی را به اتهام توهین، دشنام، ناسزاگویی در پای نوشته‌هایم به مراجع عدلی و قضایی معرفی نکرده‌ام. آنچه که در رسانه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌گردد اقدام شاخه حقوقی و سیاسی روند سبز افغانستان (رسا) به‌ خاطر دفاع از حریم سازمان و حریم خصوصی اعضای سازمان است.»

این نخستین بار نیست که پست‌های آقای صالح جنجال برپا می‌کند، قبل از این نیز پست فیسبوکی وی که در آن ابراز داشت:«کسانی را که دشنام می‌دهند فراموش نمی‌کنم.»، از سوی برخی کاربران فیسبوک تهدید تلقی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала