روسیه: امضای توافق نامه بین امریکا و طالبان باید به گفت و گوی میان افغانستانی ها منجر شود

© Sputnik / Ramil Sitsikov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: امضای توافق نامه بین امریکا و طالبان باید به گفت و گوی میان افغانستانی ها منجر شود
روسیه: امضای توافق نامه بین امریکا و طالبان باید به گفت و گوی میان افغانستانی ها منجر شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، که امضای توافق نامه صلح بین امریکا و طالبان باید به گفت و گو میان افغانستانی ها منجر شود.
درخواست خلیلزاد از دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» برای شرکت در مذاکرات صلح  - اسپوتنیک افغانستان
درخواست خلیلزاد از دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» برای شرکت در مذاکرات صلح

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشستی امروز پنجشنبه گفت: امضای توافق نامه صلح بین ایالات متحده امریکا و طالبان در 29 فیبروری باید راه را برای آغاز گفت و گوی مستقیم میان افغانستانی ها باز کند.

وی گفت: "توافق بین ایالات متحده امریکا و طالبان قرار است در 29 فیبروری امضا شود. طرف روسی بارها اظهار داشته است، كه هیچ روش سیاسی و دیپلماتیک دیگری برای حل مناقشه در افغانستان وجود ندارد، ما از مذاكراتی صلح كه راه را برای ایجاد گفت و گوی مستقیم فراگیر بین افغانستانی ها درباره صلح و دستیابی به یک توافق سیاسی در این زمینه باز كند، پشتیبانی می کنیم".

وی یادآور شد، که نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان ضمیر کابلوف در مراسم امضای توافق بین ایالات متحده و طالبان به عنوان ناظر شرکت خواهد کرد.

یادآوری می کنیم، که ایالات متحده امریکا و طالبان چندین ماه در سال 2019 مذاکره کردند. زلمی خلیلزاد نماینده ایالات متحده در افغانستان و هیأت دفتر سیاسی طالبان در دوحه، پس از هشت دور مذاکره، بر سر پیش نویس معاهده صلح که شامل آتش بس، بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان و آغاز کلی مذاکرات صلح بین افغانستان بود، توافق کردند. با این حال، در ماه سپتامبر، پس از یکسری اقدامات تروریستی که توسط طالبان در کابل و شماری دیگری از شهرهای افغانستان انجام شد، که در نتیجه آن یک سرباز ارتش امریکا کشته شد، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا دستور داد که مذاکرات با طالبان متوقف شود و توافق نامه لغو شود.

در میانه ای ماه جنوری گروه طالبان و خلیلزاد بروی آتش بس موقت هفت تا ده روزه به توافق رسیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала