کابلوف: متن توافق‌نامه صلح را هنوز به چشم ندیدیم

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر П/к специального представителя президента РФ по Афганистану З. Кабулова
П/к специального представителя президента РФ по Афганистану З. Кабулова - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده رئیس جمهور روسیه برای افغانستان می‌گوید که تا هنوز متن توافق‌نامه صلح میان آمریکا و گروه طالبان به آنها نشان داده نشده.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ولادیمیر پوتین؛رئیس جمهور روسیه برای افغانستان که جهت حضور در مراسم امضای توافق‌نامه صلح میان آمریکا و گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر حضور دارد به خبرنگاران گفت که تا هنوز متن توافق‌نامه صلح را ندیده است.

وی ابراز داشت: «احتمال دارد پیش از امضای این سند متن آن را با ما نشان دهند».

کابلوف ناظر امضای پیمان امریکا-طالبان خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف ناظر امضای پیمان امریکا-طالبان خواهد بود

جزئیات این توافق هنوز مشخص نیست و در حالی که وزیر دفاع آمریکا می‌گوید پس از امضای توافقنامه سطح  نیروها در افغانستان به 8 هزار و 600 نفر کاهش می‌یابد و ترامپ تصریح می‌کند آمریکا حضور اطلاعاتی‌اش در افغانستان را حفظ می‌کند طالبان تاکید دارد که پس از توافق همه نیروهای آمریکایی در یک جدول زمانی از افغانستان خارج می‌شوند.

اخیراً «آسوشیتدپرس» به نقل از اعضای بلندپایه طالبان نوشته بود که اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود نیروهای آمریکایی در بازه زمانی 14 ماهه افغانستان را ترک می‌کنند اما واشگتن چنین جدول زمانی را تایید نکرده و کاهش نیروها به سطحی پایین‌تر از 8 هزار و 600 نفر را مبتنی بر برآورده شدن شروط مبارزه با تروریسم توسط طالبان می‌دانند که مطابقت آن توسط نیروهای آمریکایی ارزیابی خواهد شد.

هنوز معلوم نیست که موافقت‌نامه را به نمایندگی از آمریکا، خلیل­زاد و یا کدام مقام دیگر امریکا امضا خواهد کرد.

دفتر رسانه‌ای کاخ سفید روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای به نقل از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور در مراسم امضای توافق بین آمریکا و طالبان که قرار است در شهر دوحه پایتخت قطر برگزار شود، حضور خواهد داشت.

دونالد ترامپ در این بیانیه اظهار داشته است: «به زودی مایک پمپئو وزیر امور خارجه به دستور من شاهد امضای توافق صلح با نمایندگان طالبان خواهد بود، در حالی که مارک اسپر وزیر دفاع یک بیانیه مشترک با دولت افغانستان صادر خواهد کرد.»

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه گفته است که موافقت‌نامه را از جانب این گروه ملا عبدالغنی برادر معاون طالبان و رئیس دفتر سیاسی‌شان امضا خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала