دیپلمات پیشین امریکا: توافق ایالات متحده با طالبان منجر به یک جنگ جدید می‌شود

© AP Photo / Susan Walshدیپلمات پیشین امریکا: توافق ایالات متحده با طالبان منجر به یک جنگ جدید می‌شود
دیپلمات پیشین امریکا: توافق ایالات متحده با طالبان منجر به یک جنگ جدید می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیاستمدار امریکایی پس از امضا توافق‌نامه امریکا با طالبان گفته است که این تفاهم‌نامه منجر به صلح نه، بلکه به یک جنگ جدید می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، برت مک گرک،فرستاده ویژه پیشین ایالات متحده در ائتلاف علیه داعش در واکنش به امضا تفاهم‌نامه میان امریکا با طالبان در صفحه تویترش گماشته است: تفاهم‌نامه منجر به صلح نه، بلکه به یک جنگ جدید می‌شود.

ترامپ: خروج نیروهای امریکایی از افغانستان سریع آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: خروج نیروهای امریکایی از افغانستان سریع آغاز می‌شود

مک گرک، افزود: "همه ما امیدواریم که این به نوعی کار کند.امریکایی‌ها دیگر نباید در افغانستان بمیرند. اما با قضاوت بر اساس متن، این توافق جنگ را خاتمه نمی دهد و این یک نگرانی است."

دیپلمات پیشین امریکا علاوه کرده است در این تفاهم‌نامه تاریخی مواردی ذکر شده است که همیشه طالبان می‌خواستند.
مک گرک، گفت: "عقب نشینی کامل نیروهای امریکایی و ناتو در طی 14 ماه. با برگشت طالبان به کابل احتمال دارد که جنگ داخلی شروع شود و حکومت سقوط کند."
گفته‌های وی درحالی است که
پس از هژده ماه گفت‌وگوها میان امریکا و طالبان، توافق صلح میان این دو طرف شام روز شنبه 29 فبروری در شهر دوحه، پایتخت قطر، به امضا رسید.
این توافق‌نامه، از سوی زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان و ملاعبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان و فرد شماره دوم این گروه، در یک مراسم ویژه در حضور نماینده‌گان 30 کشور و نهادهای جهانی در هوتل مشهور شیراتون امضا شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала