کمک بلاعوض 10 میلیون دالر هند به افغانستان

© Photo / Ministry Of Transport Afکمک بلاعوض ده میلیون دالری هند به افغانستان
کمک بلاعوض ده میلیون دالری هند به افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در مراسم امضای موافقت‌نامه های متذکره معین وزارت ترانسپورت، معین وزارت خارجۀ هندوستان، شماری از رؤسای وزارت مالیه و مهمانان آمده از هندوستان اشتراک داشتند.

به گزارش اسپوتنیک،  موافقتنامه‌ های کمک بلاعوض کشور هندوستان به ارزش مجموعی 10.8 میلیون دالر امریکایی میان عبدالحبیب ځدران، معین مالی و سرپرست وزارت مالیه و وینای کمار، سفیر هند مقیم کابل با حضور داشت ذکریا محمدی، معاون حفظ و مراقبت اداره ملی سرک‌های و هارش وردن شرینگلا و معین وزارت امور خارجۀ هندوستان در مقر وزارت مالیه به امضاء رسید.

موافقتنامه های متذکره شامل پروژه اعمار سرک بند امیر-یکاولنگ به طول 16 کیلومتر به ارزش 7.8 میلیون دالر و اعمار سرک میدان هوایی مزار شریف به طول 2 کیلومتر به ارزش 3 میلیون دالر می‌باشد.

© Photo / Ministry Of Transport Af کمک بلاعوض ده میلیون دالری هند به افغانستان
کمک بلاعوض 10 میلیون دالر هند به افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
کمک بلاعوض ده میلیون دالری هند به افغانستان

 قرار است در دو سال آینده پروژه های متذکره تطبیق گردند.

امضای این موافقتنامه ها گام مثبت در راستای توسعه همکاری‎ دوجانبه مهم خوانده شده و بر تقویت روابط میان هندوستان و افغانستان تاکید صورت گرفته است.

قابل ذکر است که کمک های هندوستان به افغانستان در بخش‎های بشردوستانه و پروژه های زیربنائی صورت گرفته است که بند سلما، ساختمان شورای ملی و اعمار فاز اول بندر چابهار نمونه کمک های آن کشور به افغانستان می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала