تلاش هیئت حکومتی برای ایجاد ارتباط با نمایندگان طالبان در دوحه

© REUTERS / Evgenia Novozheninaتلاش هیئت حکومتی برای ایجاد ارتباط با نمایندگان طالبان در دوحه
تلاش هیئت حکومتی برای ایجاد ارتباط با نمایندگان طالبان در دوحه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان می‌گوید که هیئت حکومت افغانستان در دوحه مشغول ایجاد تماس‌های نخستین با طالبان و شنیدن خواست های این گروه برای مذاکرات بین‌الافغانی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان می‌گوید که هیئت شش نفری حکومت برای ایجاد ارتباط با طالبان به قطر رفته است.

سخنگوی رئيس جمهور غنی در حالی که جزییات بیشتری را در بارۀ دیدار این هیئت با طالبان ارایه نکرد، می‌گوید که احتمال دارد طالبان بر رهایی زندانیان شان تاکید نمایند اما رهایی زندانیان شرط آغاز مذاکرات نه بل بخشی از مذاکرات میان افغانان خواهد بود.

آمادگی طالبان برای گفت و گوهای میان افغانستانی در دوحه  - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی طالبان برای گفت و گوهای میان افغانستانی در دوحه

او گفت: "این هیئت وظیفه اصلی اش این است که با طالبان ببیند و مسایلی را که طالبان میخواهند با حکومت افغانستان از طریق این هیئت مقدماتی شریک بسازند اینها می شنوند و با حکومت شریک میسازند. دیده شود که طالبان چه موضاتی را مطرح می‌سازند، آیا رهایی زندانیان است، مذاکرات است یا هم مسایل دیگر".

شماری از خبرنگاران در قطر می گویند که هیئت حکومت افغانستان یک نشست با طالبان برگزار کرده است و احتمال دارد دومین نشست این هیئت در بارۀ چگونه گی مبادله پنج هزار زندانی طالب دربرابر یک هزار زندانی یی که درنزد طالبان استند، با طالبان برگزار شود

طالبان تاکنون دیدار نماینده‌گان شان را با این هیئت حکومت تایید نکرده اند.

قابل ذکر است که روز شنبه (۱۰ حوت) طی یک مراسم تشریفاتی در پایتخت قطر، ایالات متحده امریکا و گروه طالبان نخستین توافقنامه شان را پس از ۱۸ سال جنگ، به امضا رسانیدند.

براساس این توافقنامه، نیروهای خارجی باید در جریان ۱۴ ماه از افغانستان خارج شوند و مذاکرات بین‌الافغانی پس از تبادله زندانیان در ماه مارچ برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала