واکنش وزارت خارجه افغانستان به سخنان وزیر خارجه پاکستان

© وزارت خارجه افغانستانواکنش وزارت خارجه افغانستان به سخنان وزیر خارجه پاکستان
واکنش وزارت خارجه افغانستان به سخنان وزیر خارجه پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افغانستان در یادداشتی اعتراض خود را به گونه‌‌ ای رسمی از طریق سفارت پاکستان در افغانستان به حکومت پاکستان ابلاغ کرد.
پاکستان:  افغانستان پس از خروج آمریکا با ما گفتگو کند - اسپوتنیک افغانستان
قریشی: افغانستان پس از خروج آمریکا با ما گفتگو کند

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه پاکستان واکنش نشان داده و اعتراض نامه خود را به گونه ای رسمی به سفارت پاکستان ارسال نمود.

وزارت امور خارجه افغانستان در خبرنامه ای نوشت: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان طی یک یادداشت، اعتراض رسمی جمهوری اسلامی افغانستان در پیوند به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان را از طریق سفارت آن کشور در کابل به حکومت پاکستان ابلاغ نمود.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که در متن یادداشت ابلاغ شده، دولت جمهوری اسلامی افغانستان اظهارات اخیر شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان را در پیوند به مسایل داخلی افغانستان، شدیداً تقبیح می نماید.

حکومت افغانستان باور دارد که پاکستان با توسل به سیاست های حسن همجواری می بایست گامهای عملی را در امر تحکیم مناسبات دوجانبه در عرصه های مختلف برداشته و مانع بیانات غیر مسئولانه در امور افغانستان گردد.

چنین اظهارات به جز ایجاد فضای بی اعتمادی نمی تواند در بهبود روابط بین دو کشور موثر باشد و تا زمانیکه از اظهار چنین بیانات جلو گیری نگردد، برداشتن گامهای موثر در زمینه تحکیم روابط دو جانبه میسر نخواهد بود.

یادآوری می کنیم، که پیش از این وزیر خارجه‌ ای پاکستان در صحبتی با خبرگزاری رویترز با اشاره به اعلامیه‌ی مشترک افغانستان و امریکا گفته بود، که افغانستان هر ملاحظاتی که دارد، باید از طریق پیوندهای دوجانبه‌ ای پاکستان و افغانستان حل شود. او افزوده بود، که افغانستان در حل این ملاحظات امریکا را دخیل کرده است.

شاه‌ محمود قریشی تأکید کرده بود، که اگر پاکستان ملاحظه‌ای با افغانستان داشته باشد، از امریکا فرمان نمی‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала