امیر قطر: طالبان باید بپذیرد که دولت افغانستان از ملت نمایندگی می کند

© AFP 2023 / Ashraf ShazlyЭмир Катара Хамад бин Халифа Аль Тани
Эмир Катара Хамад бин Халифа Аль Тани - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور غنی گفته است، طالبان باید این را بپذیرد که جانب دولت افغانستان از ملت خود نمایندگی می کند و خواست های جدی و مشروع آن را مطرح می نماید.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری گفته است که امیر قطر شام روز گذشته(سه‌شنبه، 13حوت) در تماس تلفنی با رئیس جمهور غنی، در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کرده‌اند.

امیر قطر در این گفتگوی تلفنی وعده داده که کشورش در زمینه تسهیل روند صلح افغانستان، آماده هرگونه همکاری است و در ملاقاتی که با طالبان داشته، به آنان خاطرنشان کرده که افغانستان امروزی کشور دو دهه قبل نیست، بلکه یک سلسله واقعیت های جدید در آن شکل گرفته و این کشور تغییر کرده است.

گفت و گوی ترامپ و امیر قطر درباره صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
گفت و گوی ترامپ و امیر قطر درباره صلح افغانستان

به گفته ارگ ریاست جمهوری، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی  افزوده: “واقعیت های جدید افغانستان این است که این کشور اکنون یک حکومت مشروع منتخب دارد و باید طالبان این را بپذیرد که جانب دولت افغانستان از ملت خود نمایندگی می کند و خواست های جدی و مشروع آن را مطرح می نماید.”

امیر قطر تاکید کرده که طالبان نیز خواست های دارد که در جریان مذاکرات روی آن گفتگو خواهد شد.

غنی نیز در این گفتگوی تلفنی تأکید کرده است که در صورت ضرورت، صحبت‌ها در رابطه به صلح را با امیر قطر ادامه خواهد داد.

این در حالی است که توافق صلح میان آمریکا و طالبان روز شنبه هفته جاری (دهم حوت) میان نمایندگان دو طرف در شهر دوحه قطر امضا شد. گروه طالبان روز گذشته ضمن اعلان پایان کاهش خشونت‌ها و آغاز حملات نظامی بر نظامیان افغانستان، اعلام کرد که با هیأت تماس حکومت افغانستان که به دوحه رفته، دیدار نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала