وزارت خارجه روسیه: حملات هوایی آمریکا به طالبان توافق نامه میان واشنگتن و این گروه را نقض می کند

© Sputnik / Alexander Natruskim /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: حملات هوایی آمریکا به طالبان توافق نامه میان واشنگتن و طالبان را نقض می کند
 روسیه: حملات هوایی آمریکا به طالبان توافق نامه میان واشنگتن و طالبان را نقض می کند     - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه می گوید که حمله هوایی آمریكا به طالبان در ولایت هلمند افغانستان، توافقنامه میان واشنگتن و گروه طالبان را نقض می كند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای افغانستان، مدیر گروه دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه گفت: "حمله هوایی آمریكا به طالبان در ولایت هلمند افغانستان، توافقنامه میان واشنگتن و گروه طالبان که به تاریخ 10 حوت را نقض می كند".  

روز چهارشنبه، نیروهای مسلح آمریكا در افغانستان اعلام كردند كه برای اهداف دفاعی حمله هوایی علیه طالبان در ولایت هلمند را انجام داده اند ، در همین حال فرماندهی آمریكا که حمله هوایی انجام دادند از گروه طالبان خواسته است که حملات خود در افغانستان بر اساس توافق نامه امضا شده به ایالات متحده متوقف کنند و پایبندی خود را به تعهدات انجام شده طبق این توافق نامه نشان دهند.

یادآوری می کنیم، که روز شنبه (10 حوت) طی یک مراسم تشریفاتی در دوحه پایتخت قطر، ایالات متحده امریکا و گروه طالبان نخستین توافقنامه شان را پس از 18 سال جنگ به امضا رسانیدند. در این مراسم نمایندگان بیش از سی کشور حضور داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала