ناتو: زمان خروج نیروهای ناتو بستگی به اقدامات طالبان دارد

© Sputnik / Jawed A Kargar ناتو: زمان خروج نیروهای ناتو بستگی به اقدامات طالبان دارد
ناتو: زمان خروج نیروهای ناتو بستگی به اقدامات طالبان دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتو در صورتی حضور نظامی اش در افغانستان را کاهش خواهد داد که گروه طالبان مسوولیت‌هایش را اجرا کند – دبیرکل ناتو.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) خاطر نشان ساخته است که زمان خروج نیروهای ناتو به‌طور مستقیم به اقدامات طالبان و اجراشدن مسوولیت‌های این گروه، بستگی دارد.

دبیرکل ناتو گفت: "ما حضور خود را در صورتی کاهش می‌دهیم که طالبان مسوولیت‌های شان را اجرا کنند. مدت خروج نیروها از افغانستان به اقدامات طالبان وابسته است... یک مورد مهم اینست که گروه طالبان وعده کرد که باید تمام روابط اش را با گروه‌های تروریستی بین‌المللی قطع کند تا افغانستان یک بار به دیگر پناهگاه تروریزم بین‌المللی تبدیل نشود. آنها همچنان به کاهش سطح خشونت، حاضر شدن به میز مذاکره و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، توافق نمودند".

دبیرکل ناتو: طالبان هیچ‌وقت در میدان جنگ پیروز نخواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
دبیرکل ناتو: طالبان هیچ‌وقت در میدان جنگ پیروز نخواهند شد

استولتنبرگ افزود که یگانه راه برای رسیدن به صلح در افغانستان – مذاکرات بین‌الافغانی می‌باشد. وی گفت: "بالاخره، مذاکرات میان خود افغان‌ها، یگانه راه رسیدن به صلح در افغانستان می‌باشد. نمی‌توان در بروکسل، واشنگتن و یا عربستان سعودی به صلح دست یافت، تنها خود افغان‌ها می‌توانند صلح را تامین کنند".

استولتنبرگ خاطر نشان ساخت که ناتو به حمایت از نیروهای امنیتی افغان ادامه می‌دهد. دبیرکل ناتو گفت: "ما حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان را ادامه می‌دهیم، آموزش، مشورت‌دهی و از نگاه مالی. این پیام به طالبان است: آنها باید پشت میز مذاکره بنشینند، راه‌های سازش پیدا کنند و به توافق برسند. این بهترین راه رسیدن به صلح است".

قابل ذکر است که روز شنبه (۱۰ حوت) طی یک مراسم تشریفاتی در پایتخت قطر، ایالات متحده امریکا و گروه طالبان نخستین توافقنامه شان را پس از ۱۸ سال جنگ، به امضا رسانیدند.

براساس این توافقنامه، نیروهای خارجی باید در جریان ۱۴ ماه از افغانستان خارج شوند و مذاکرات بین‌الافغانی پس از تبادله زندانیان در ماه مارچ برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала