شورای امنیت: طالبان با انجام ۷۶ حمله، توافقنامه صلح را نقض کردند

© AP Photo / Allauddin Khanشورای امنیت: طالبان با انجام ۷۶ حمله، توافقنامه صلح را نقض کردند
شورای امنیت: طالبان با انجام ۷۶ حمله، توافقنامه صلح را نقض کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی افغانستان گفته است که طالبان شرایط توافقنامه را نقض کرده و در سه روز بر نظامیان افغان ۷۶ حمله انجام داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه (۱۴ حوت) نیروهای مسلح امریکا در افغانستان اعلام کرد که با اهداف دفاعی، در ولایت هلمند بر طالبان حملات هوایی انجام داده است. در اعلامیه ذکر شده بود که این حملات در جواب به حملات طالبان بر نیروهای مسلح افغانستان که از متحدین امریکا می‌باشد، انجام شده است. فرماندهی نیروهای امریکایی از طالبان خواست تا حملات را توقف داده، مسوولیت‌های شان را در چوکات توافقنامه صلح که به تاریخ ۲۹ فبروری در دوحه به امضا رسید، اجرا کنند.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان امروز (پنجشنبه، ۱۵ حوت) در صفحه توییتر خویش نوشته است: "طالبان در طول سه روز ماه مارچ با انجام ۷۶ حمله بر نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان توافقنامه را نقض کرده و فرصت تاریخی برای رسیدن به صلح را در معرض خطر قرار داده اند. نیروهای افغان به تمام این حملات جواب داده و در کل ۸۵ طالب را به قتل رسانیده اند. نیروهای ما اقدامات دفاعی روی دست گرفته اند تا به صلح شانس بدهند".

قابل ذکر است که روز شنبه (۱۰ حوت) طی یک مراسم تشریفاتی در پایتخت قطر، ایالات متحده امریکا و گروه طالبان نخستین توافقنامه شان را پس از ۱۸ سال جنگ، به امضا رسانیدند.

براساس این توافقنامه، نیروهای خارجی باید در جریان ۱۴ ماه از افغانستان خارج شوند و مذاکرات بین‌الافغانی پس از تبادله زندانیان در ماه مارچ برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала