ترامپ: طالبان بعد از خروج آمریکا احتمالاًً می‌تواند قدرت بگیرد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر دونالد ترمپ: اگر امریکا ازافغانستان خارج شوند احتمالأ طالبان قدرت رابگیرند
  دونالد ترمپ: اگر امریکا ازافغانستان خارج شوند احتمالأ طالبان قدرت رابگیرند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید، بودن نیرو های آمریکایی در افغانستان برای 20 سال دیگر ممکن نیست اما وی در عین حال معتقد است که با خروج آمریکا از افغانستان احتمال دارد طالبان دوباره قدرت را در این کشور بدست گیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، دونالد ترمپ، رییس‌جمهور، در یک گفت‌وگوی با فاکس نیوز، بر خروج نیروهای امریکا از افغانستان تأکید کرده‌است: «ما باید سربازان مان را برگردانیم. این مناسب نیست. ما در آن‌جا نیروهای پولیس بودیم، با بر نگهداشتن چیزها توجه داشتیم. در نهایت ما باید آن‌جا را ترک کنیم. ما نمی‌خواهیم در آن‌جا برای بیست سال دیگر بمانیم. ما نمی‌خواهیم در آن‌جا برای صد سال بمانیم. ما می‌خواهیم مردم ما به کشورشان برگردند».

امریکا و طالبان، پس از هژده ماه گفت‌وگو، روز شنبه (۱۰حوت) توافق صلح را امضا کردند. بربنیاد این توافق، امریکا از افغانستان خارج می‌شود و طالبان نیز اجازه نخواهند داد که از افغانستان، امریکا و متحدان امریکا تهدید شوند.

ایالات متحده هم‌اکنون در حدود ۱۳هزار سرباز در افغانستان دارد. دانلد ترامپ، بارها بر خروج این نیروها از افغانستان تأکید کرده‌ است.

تاکید خلیل‌زاد به تسهیل مبادله زندانیان طالبان و دولت افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
تاکید خلیل‌زاد به تسهیل مبادله زندانیان طالبان و دولت افغانستان

اما تلاش‌ها اکنون این است که گفت‌وگوهای صلح میان حکومت افغانستان و طالبان آغاز شوند. بربنیاد توافق صلح امریکا و طالبان، قرار است این گفت‌وگوها به تاریخ بیستم ماه جاری هجری خورشیدی آغاز شوند.

عبدالله عبدالله، رییس‌اجراییه شب گذشت گفت که هنوز هیئت گفت‌وگوکننده با طالبان ایجاد نشده‌است، اما سخن‌گوی دفتر طالبان در قطر، امروز در تویتی، گفت که اگر زندانیان این گروه آزاد شوند، هیئت آنان برای گفت‌وگو آماده‌ است. 

این در حالی است که طالبان اخیرأ حمله‌های شان بر نیروهای امنیتی افغانستان از سر گرفتند – حمله‌هایی که واکنش‌ واشنگتن را برانگیخته‌ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала